MENYANYI DI HARI KEBANGSAAN

Negara kita Malaysia sudah cukup dan amat terkenal dengan kesedapan nasi lemak, teh tarik, percampuran kaum, pergolakkan politik dan tidak ...

Negara kita Malaysia sudah cukup dan amat terkenal dengan kesedapan nasi lemak, teh tarik, percampuran kaum, pergolakkan politik dan tidak kurang hebatnya kejayaan demi kejayaan yang mengharumkan nama Malaysia dalam sukan badminton. Baik atau buruk negara kita, haruslah kita berbangga dan sambutan hari kebangsaan seharusnya disambut dengan penuh perasaan cintakan negara. Selalunya kemerdekaan amat sinonim dengan perarakan dan memasang bendera Malaysia di kereta, hadapan rumah dan pejabat. Ini memang bagus dan menunjukkan semangat yang berkobar - kobar dalam jiwa kita. Apa kata tahun ini kita buat sesuatau yang lebih Ummph lagi? MENYANYI DI HARI KEBANGSAAN.


Mesti korang rasa macam, apa benda yang lainnya? Dari tadika memang dah menyanyi lagu Negaraku. Sama je tiap - tiap tahu. Tapi tahun ini lain. Ia akan mencipta sejarah dengan sesuatu yang baru, penuh harapan dan macam Bella bagitahu tadi, lebih Ummph. Ini semua idea daripada BOH yang mahu kita semua rakyat Malaysia bersatu hati dan lebih bersemangat menyanyikan lagu Negaraku. Paling penting nyanyian korang mestilah lebih kuat! lebih kuasa! lebih semangat dan lebih Ummph dari biasa. 

menyanyi lagu negaraku, lagu negaraku, hari merdeka, merdeka, boh

Boh memperkenalkan NegaraUmmph TV. Ia adalah TV e-channel yang akan bersiaran selama 24jam pada Hari Kebangsaan. Ya. Pada 31 Ogos 2018. Ia akan menyiarkan semua nyanyian Lagu Negaraku yang korang dah submit. Betul, kesemuanya. Sama ada suara korang pecah ke, merdu ke, nyaring ke, bunyi macam katak ke, takpe. Ia tetap akan disiarkan. Janji lirik betul dan mestilah dengan penuh semangat cintakan negara.

menyanyi lagu negaraku, lagu negaraku, hari merdeka, merdeka, boh

Mesti korang semua tak sabar nak sertai kan? Selalunya nyanyi dekat karaoke je kan? Kali ni keluar dekat TV e-channel istimewa pula. Cara sertainya :-

  1. Korang pergi ke link http://negaraummph.tv/
  2. Rakamkan gaya korang tersendiri menyanyikan lagu Negaraku.
  3. Klik submit untuk menghantar video yang telah korang rakam.
  4. Korang relax dan tunggu nyanyi korang akan disiarkan pada 31 Ogos bersama dengan rakyat Malaysia yang lain. Live . 
menyanyi lagu negaraku, lagu negaraku, hari merdeka, merdeka, boh

Korang tanya Bella join ke tak? Mestilah. Benda macam ni, Bella memang suka sumbang kan suara. Hah!! Siapa tak sabar nak dengar kena tengok 31 Ogos ini. Korang takkan nak tengok Bella nyanyi sorang - sorang kot. Jom sertai Bella. Submitlah video korang. Tak payah beria - ia shoot guna jurukamera pakar. Ambil video dekat rumah je. Bella ni sangkut je HP dekat atas almari pastu rakam. Senang sangat. Jangan lupa join tau. Lepas itu kita sama - sama tengok muka kita keluar TV. Gitew!!

You Might Also Like

17 ulasan

  1. Woww nyanyi2 gtu . Mesti best suara Bella ..

    ReplyDelete
  2. Wahh! Nyanyi negaraku pun cantik! Hahaha..

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Apa yang nak dimalukan? Kan sekolah dulu tiap - tiap pagi nyanyi kan?

      Delete
  4. Comel bella 😍 memang tahun ni semangat merdeka membara dengan Malaysia baru.

    ReplyDelete
  5. Wahh bella. Xsabar dengor ko nyanyi.

    Yanieyusuf

    ReplyDelete
  6. Bersemangat bella.. Nyanyi NegaraKu pun stay cantik ♥♥

    ReplyDelete
  7. Hari tu dah nyanyi jugak dengan anak² tapi tak submit pun video, heheheee!

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.