BUFFET HOTEL TERMURAH DAN SEDAP DI IPOH

15 August

Percutiaan Bella kali ini, dekat je. Ipoh je. Ipoh je pun dah buat Bella happy dan gembira. Korang boleh bayangkan tak? macam mana Bella bila menjejak kaki keluar negara? Teruja lain macam tau. Selalunya lepas saja "touch down" dari airport masuk kedalam hotel, Bella terus akan ajak HB explore tempat tu. HB selalu cakap, boleh tak kita rehat dulu? Bagi Bella itu sangat membuang masa. Nak rehat sila tidur dekat rumah. HB pun mengalah dan selalu cakap, "kan seronok kalau kita bercuti rehat je dekat dalam hotel." Ok Sayang, sekarang all your wish come true!! Yay!! Sebab Bella tempah semua dekat hotel je. Tak payah keluar. Dari sarapan, minum petang dan makan malam. BBQ lagi. Bella sangat berpuas hati dengan pilihan Bella ini dan boleh Bella katakan, ia adalah BUFFET HOTEL TERMURAH DAN SEDAP DI IPOH. Impiana Hotel Ipoh. Memang terbaik. Korang baca sampai abis kalau tak percaya. 

BUFFET HI -TEA 

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Lepas saja check in, bersihkan diri sekejap. Bella terus turun untuk menikmati Buffet Hi - tea. Minum petang. Minum petang kan selalunya makanan ringan sajalah macam goreng pisang dengan kopi atau teh kan? Tapi dah namannya buffet, dekat hotel pula tu. Banyaklah pilihannya. Tercengang kejap la nak makan mana satu dulu. 

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Salad disediakan buat orang luar yang sampai ke sini. Istimewa sebab korang boleh pilih dan cipta salad kegemaran korang sendiri. Tapi Bella bukannya omputih ataupun sedang on diet, jadi salad ini hanya dipandang sepi. Sebelah salad adalah rojak kuah kacang.


impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Bahagian ini adalah sudut makanan kegemaran dan makanan popular. Hari ini hotel memilih untuk menyediakan Lok - Lok. Bella panggil steam boat. Bella suka. Sebab banyak sos yang korang boleh campurkan. Korang kena rebus dulu Lok lok pilihan korang, bila masak bolehlah makan dengan pencicah pilihan.

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Ingat Bella dah cukup? Kegemaran. Bila Bella pergi kemana saja buffet, Bella akan cari sup. Tidak kisahla, sup cendawan ke, sup pekat ke, sup ayam ke,janji sup. Nasib petang ni ada sup bebola. Cukup menyempurnakan hari Bella. Letak pula sedikit cili potong, memang terangkat habis.

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Makanan ringan macam ni memang wajiblah kan untuk aktiviti minum petang. Karipap dan cucur udang ini di bakar panas, diluar coffee house ini. Memang terbaik. Makanan bila makan panas - panas memang terasa nikmatnya. Paling penting sedap namati. Aduh!!! Bella teringat - ingat dengan keranggupan cucur udang di Impiana Hotel Ipoh ini. Cucur dia, simple saja. Takdalah penuh dan sarat dengan sayur ataupun udang. Tapi rasanya cukup sedap. Ramai yang DM Bella cakap dorang pun suka pilih Hotel Impiana Ipoh ini sebab nak ulang makan cucur udang ni sangat - sangat. Haa!! Nampak tak kesedapan cucur udang simple ini macam mana? 

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Karipapnya juga cukup istimewa. Kenapa istimewa? Sebab dalamnya inti dodol. Pertama kali dengar kan? Bella pun sama. Bella tak makan dodol sebenarnya. Rasa dodol ni macam buat Bella tercekik. Bila di masukkan dalam karipap ini, baru pandai Bella nak kunyah dan makan. Memang sedap. Bella tanyalah dekat chef boleh beli asing ke, ada jual kat luar ke, tapi chef kata memang tak dapat dan memang esklusif hanya di Impiana Hotel Ipoh. Nak rasa, haruslah datang sini. Paling dan terpaling penting Bella suka kan kedua - dua makanan goreng panas ini sebab tidak berminyak. 

BBQ BUFFET DINNER

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Istimewa sangat sebab malamnya Bella makan BBQ. Lebih istimewa sebab meja Bella ada lilin comel. Terus jadi sangat romantik. Tepi Bella saja ada chef - chef tengah membakar. Dalam masih ada lagi banyak lauk yang tersusun, tinggal untuk dipilih saja. Makan Buffet Hi - Tea tadi pun kenyangnya masih bersaki baki. Jadi Bella makan mana yang termampu sajalah. Walaupun makanan banyak yang harus dicuba.

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Ini adalah hidangan BBQ yang HB pilih. Dah dia yang pilih, haruslah dia memilih makanan kegemaran dia saja. Bella lebih prefer ayam atau ikan. Tapi dia ambil daging. Bella cuba rasa sedikit saja. Tapi HB abiskan semuanya. Maknanya apa? maknanya sedaplah. Bella dah tak boleh nak fokus makan daging bakar yang terhidang. Bella dah terliur tengok hidangan panas lain. 

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh


impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Ini dia!! Asam pedas. Bella rasa macam tak lama tak makan benda pedas - pedas macam ni. Ya ampun. Kegemaran sangat masakan macam ni. Mula - mula macam teragak - agak nak cuba sebab takda orang ambil pun. Ramai yang memilih daging untuk dibakar saja. Tapi pilihan Bella sangat tepat sebab sedap!!! Serious sedap. Bella recommend sangat - sangat siapa yang datang sini cuba. Jangan miss. Kuahnya pekat. Mestilah ada kelainan dengan asam pedas melaka dan johor. Tapi sedap. Itu je Bella tahu. Takkan nak tanya chef resepi plak kan?

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Mee bandung. Sebenarnya perut dah penuh. Tapi, Jaido PR yang cun ini suruh Bella rasa. Itu pun banyak lagi dia suruh Bella rasa. Kebetulan Bella memang suka makanan yang berbentuk mee berkuah ini, haruslah cuba. Ya ampun. Menyesal tak makan awal - awal. Sedap. Cukup rasa dan sangat menyelerakan. Bella nak licinkan je mangkuk ini sebenarnya. Tapi HB bagi signal awal - awal dia pun nak juga. Terliur la tu.

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Pencuci mulut ini pula dicipta khas oleh Chef Izhar Khusairie sempena malam romantik kami. HB Bella suka betul. Setiap kali suap masuk kedalam mulut mesti cakap sedapnya. Nasib pencuci mulut ni takkan dekat hidangan buffet. Kalau tak, mesti HB habiskan semuanya. Tapi, di bahagian pencuci mulut didalam, Bella perasan ada sago gula melaka ni. Cuma ia didalam bentuk yang comel - comel sajalah. Tapi rasanya tetap sedap. Korang bolehlah cuba yang itu. 

BUFFET BREAKFAST

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Selamat pagi!! Pagi ini aktiviti Bella penuh. Lepas ini Bella nak pergi berlari di treadmill didalam gym Impiana Hotel Ipoh ini. Memang siap sedia dengan beberapa kemudahan mengeluarkan peluh, dan selepas itu aktiviti berenang didalam kolam renang yang cantik di Impiana Hotel Ipoh ini. Jadi, Bella haruslah makan banyak. Hahaha. Alasan betul.  Buffet breakfast di Impiana Hotel Ipoh ini memang Bella tambahkan sekali semasa menempah bilik. Tambah sikit saja. Berbaloi sebab tidak perlu nak kuar hotel pagi - pagi hanya untuk sarapan. Pakai baju tidur pun boleh. Kalau tak malu la. Atau baju tidur korang cantik. Hehehe.  Masa sarapan pun ada makanan yang dah menjadi kegemaran Bella tau. Sebab sedap, haruslah Bella kongsi dengan korang. 

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Bubur nasi. Percaya tak kalau Bella cerita yang Bella selalu nak menginap di hotel dan menambah buffet sarapan di hotel tersebut hanya untuk bubur nasi. Ya. Bella teruja dengan bubur nasi. Makanan kegemaran tak kira masa. Mungkin sebab masa kecil - kecil mak selalu sediakan bubur nasi. Jadi bila dapat makan bubur nasi rasa puas hati sangat. Pagi ini Impiana Hotel Ipoh menyediakan bubur nasi kosong dan juga bubur nasi sayur. Dua - dua sedap bila ditambah dengan bahan - bahan yang kita mahukan. Memang susah nak berhenti makan bila ditambah dengan ikan masin. 

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Omelete disini pun cukup rasa. Paling best dapat makan panas - panas. Minta satu, baru chef masak satu. Bella makan bersama dengan bubur. Memang sedap. Cuma HB dia tak berapa gemar dengan bubur nasi. Dia tak suka nasi lembik. Rugilah. Bella dah dua kali tambah. 

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Mee sup juga Bella suka. Bella ambil semangkuk kecil saja. Bagi hilangkan rasa teringin tu. Sebab Bella dah makan banyak bubur. Penuh la pula. Mee ini walaupun nampak kosong, tapi bila ditambah dengan sedikit cili potong, jadi power beb. Bella terus makan tanpa pandang HB. Sat dia bagi signal dia pun nak. Mana cukup. 

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Roti toast ni, Bella lambat perasan. Nampak macam biasa - biasa je. Sekali makan ya ampun. Sedapnya. Ia dibakar dengan arang sehingga ranggup. Betul. Bella tak tipu la. Percayalah dengan tekak dan lidah Bella yang selalu makan ni. Memang sedap. Bila memilih untuk menyapukan dengan kaya dan mentega saja, sebab Bella kurang makan telur. Itupun sedapnya luar biasa. 

impiana hotel ipoh, ipoh, bercuti di ipoh,makanan sedap di ipoh, tempat makan sedap di Ipoh

Pau pink comel ini, dalamnya inti kacang. Bella mulanya macam tak nak makan sebab dah sangat - sangat penuh. Tapi sebab pink. OMG!!! rasalah satu. Bila gigitan pertama Bella terus cakap dekat HB. Eh sedap! HB macam nak bagi signal nak kongsi, cepat - cepat Bella ambil sebiji lagi untuk HB. Selamat. Sebab masa Bella ambil pau ni, masa jalan nak keluar cafe dah. Jadi kami keluar sambil membawa pau sebiji seorang di tangan. Nasib pau ni comel je. Hmmm murung bila teringat pau ini. Inti dia manis sempurna. 

"Bella ni, semua sedap. Apa yang tak sedap pun tak tahu." Kata member. Bella simple je. Kalau tak sedap jangan cerita. Bella ceritakan dan highlight kan yang sesedap saja semua. Jadi jujur sejujur - jujurnya semua diatas ini adalah yang sedap - sedap belaka. Bagi Bella, Impiana Hotel Ipoh ini buffet dia memang lain dari yang lain. Semua makanana berasa. Cuma Bella harapkan kualiti makanan dijaga dan jangan ada makanan yang dihidangkan walaupun sudah lama. 

MERDEKA SPECIAL DEAL 3 + 1

BUFFET HOTEL TERMURAH DAN SEDAP DI IPOH

Ini adalah harga - harga buffet. Cuma harga buffet saparan pagi, korang kena tambah semasa korang menempah bilik. Tapi, untuk bulan ini ada yang lebih istimewa dari Impianan Hotel Ipoh. Ada promosi Merdeka Special Deal 3 + 1 yang mana, kalau korang tempah untuk 4 orang, seorang akan dapat percuma. Jimat kan? Bolehlah nak menempah untuk buat apa juga aktiviti, event, pelancaran majlis, perjumpaan keluarga, hari keluarga, majlis perkahwinan dan macam - macam lagi lah. Korang boleh baca maklumat lanjut:-

Alamat :- 18, Jalan Sultan Nazrin Shah, 30250, Ipoh Perak.
Tel :- 05 - 2555555 Fax :- 05 2558177
Email :- info.ihi@impiana.com


#impianainspires


You Might Also Like

2 ulasan

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.

MY DIET DAIRY

MY STORY EVERYDAY

MY TRAVEL HISTORY