Bercuti Ke Tiga Tempat Menarik Di Korea - Daegu , Mungyeong Dan Andong

Hari pertama di Daegu sangat mengujakan dan menyeronokkan. Korang boleh Check it up dengan klik link ini. Tempat Yang Paling Unik Di Daegu ...

Hari pertama di Daegu sangat mengujakan dan menyeronokkan. Korang boleh Check it up dengan klik link ini. Tempat Yang Paling Unik Di Daegu Korea Banyak benda baru yang Bella belajar dan fahamkan mengenai corak hidup di Korea. Pagi ini, Bella bangun dengan semangat berkobar - kobar untuk menjelajah tempat menarik di Daegu. Inilah masanya. Terima kasih Airasia X dan KTO membawa Bella bercuti ke Tempat Menarik Di Korea iaitu Daegu, Mungyeong Dan Andong.


Pagi - pagi Bella bangun mengikut jadual, Bella akan ke Skylake. Sebelum itu, Bella akan bersarapan di Hotel Daegu Inter - Bulgo. Korang boleh klik link tu, untuk mengetahui apa yang Hotel Daegu Inter - Bulgo hidangkan, dan sediakan. Bella ke Skylake untuk belajar cara membuat topeng muka yang paling semulajadi kerana Skylake menggunakan bahan semulajadi. Boleh klik link dibawah untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Skylake yang amat semulajadi ini. 



Lepas dan belajar cara membuat topeng muka yang sangat semulajadi itu, Bella terus bergerak ke Mungyeong. Bella dibawa ke tempat makan tengahari yang terbaik. Restaoran makanan halal yang terletak dikawasan yang amat - amat cantik di Mungyeong. View nya super duper cantik. Makanannya pun sangat sedap. Terbaik. Nama restoran ini adalah MoSimJeong Gyeongbuk Tradional Cuisine. Cerita penuh boleh klik link dibawah :-



Bella turut dibawa ke Coal Museum yang menceritakan mengenai aktiviti Batu Arang di Korea dan juga melihat sendiri bagaimana tembikar di buat. Memang menarik. Boleh baca pengalaman penuh link dibawah :-



Meneruskan penerokaan di Bumi Mungyeong ini dengan melawat Mungyeong Drama Set Arena yang sangat cantik dari segi pemandangan, rekabentuk dan kawasannya.Mungyeong Saejae nama tempat nya. Tempat ini dahulunya sangat popular dijadikan tempat pengambaran. Korang tahu tak macam cerita kung fu yang berkuda tu. Nostalgia sangat kan.


makanan halal di korea


Meneruskan aktiviti yang padat, kami singgah di Andong untuk mencuba makanan baru yang berasaskan ayam. Bella memang teruja dengan makanan Korea ini merasa tak sabar - sabar untuk merasai masakkan ayam di bumi Korea. Makan malam kami di Myeongka Andong mencuba chicken Stew. 


Sebelum tidur kami dibawa menyusuri jambatan Weolyeong yang sangat popular di Andong. Masa Bella sampai tu, suasana sangat sejuk !! Mengigil Bella. Sangat sesuai buat pasangan Honeymoon disini. Romantis habis.



Penginapan Bella malam ini di Andong Grand Hotel. Hotel yang sangat selesa di Andong. Satu hari yang penuh bermakna. Korang boleh tengok juga Penginapan Bercuti Di South Korea.


Maklumat Penerbangan :-


KL ke Busan: 4x seminggu
KL ke Seoul: 2x sehari


AirAsia X merupakan syarikat penerbangan kos rendah yang pertama memperkenalkan Premium Flatbed dimana tetamu boleh mengharapkan untuk menikmati produk dan perkhidmatan premium seperti pilihan tempat duduk, keutamaan daftar masuk, keutamaan boarding, keutamaan ruang penyimpanan barang, Peruntukkan bagasi 40kg, percuma makanan, bantal dan selimut bagi pengguna premium.


AirAsia X telah dianugerahkan Syarikat Penerbangan Tambang Murah Premium Kabin Dunia dan Syarikat Penerbangan Tambang Murah Premium Seat di Skytrax Anugerah Syarikat Penerbangan Dunia Tahunan Bagi Tiga tahun berturut - turut iaitu pada tahun 2013 - 2015. Hebat kan?? Jadi, jangan ragu - ragu untuk terbang bersama - sama dengan AirAsia X.

You Might Also Like

1 ulasan

  1. Salam kenal dari saya dari Ulsan, Korea. Kena try pergi Andong ni :)

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.