USAHA HAMIL HINGGA MEMUDARATKAN DIRI

Berbagai - bagai usaha yang Bella lakukan, tak semua manis dan sedap - sedap belaka ya. Mestilah ada duka dan sakit yang Bella kena tanggun...

Berbagai - bagai usaha yang Bella lakukan, tak semua manis dan sedap - sedap belaka ya. Mestilah ada duka dan sakit yang Bella kena tanggung. Diantara banyak - banyak yang Bella cuba, dua produk ini yang Bella paling tak boleh lupa. Meninggalkan kesan yang mendalam gitew. Siapa kata semua yang kita usaha tidak akan memudaratkan diri? Kalau Bella nak beli apa - apa produk mesti Bella tanya kesan negatif dia apa ye? Site effect produk ni apa yer? Korang ingat dorang nak cerita? Dorang akan cakap tak ada site effect yang ada menjadi atau tak menjadi saja. Jadi, biarlah Bella kongsikan pengalaman Bella Usaha Hamil Hingga Memudaratkan Diri yang jadi dekat diri Bella. 

USAHA HAMIL HINGGA MEMUDARATKAN DIRI, tak period tapi negatif

Siapa tak kenal dengan produk ini? Semua orang mesti pernah dengar pasal jenama produk ini. Shaklee. Bella beli dengan agent satu set untuk tujuan ikhtiar hamil. Kawan Bella yang cadangkan dan kami sama - sama beli. Bukan murah yer satu set, bagi Bella memang mahal. Rasanya sedap. Masa mula - mula minum rasa ok je. Tak pahit kan, benda sedap. Bella teruskan saja minum. Tapi bila perasan yang period Bella mula tak datang. Bukan sebulan tapi 6 bulan! ingat menjadi dah Shaklee ni dengan Bella. Rupanya Shaklee ni tak sesuai dengan Bella. Tiap kali buat ujian kehamilan mesti negatif.

HB mula perasan sebab Bella tak period. Bella dah risau. Bella cakap dengan HB Bella nak check detail. Pergilah ke Klinik Pakar Sakit Puan Dr. Hamid Arshad. Bila camera dah masuk dalam perut, doktor kata ovum Bella tak mengembang. Semuanya mengecut dan jadi tak subur! OMG! ambil produk ini supaya mudah hamil. Jadi makin teruk pula. Doktor tanya ada makan apa - apa ke? Bella katalah set Shaklee untuk ikhtiar hamil sebab ramai yang dah berjaya hamil. Doktor kata mungkin set itu sesuai untuk orang lain, tapi bukan untuk Bella. 

Sedih sangat. Beli mahal - mahal ovum rosak plak. Baru minum separuh. HB kata buang je, jangan makan lagi. Bella bagi set tu dekat adik Bella. Seronok dia. Bella bagitahu kawan Bella, kawan Bella kata mungkin bukan sebab produk tu. Kawan - kawan dia makan semua ok. Tulah doktor tu bagitahu. Mungkin produk ni tak sesuai dengan Bella. Bella bukan cakap jangan beli produk ni, korang boleh cuba. Tapi cuma nak kongsikan yang jika produk ini tak sesuai dengan korang apa akan jadi. Bella hanya kongsikan pengalaman supaya korang fikir betul - betul sebelum cuba. Doktor bagi ubat kesuburan. Doktor kata kalau tak period juga, suruh datang lagi sekali check. Bella makan ubat kesuburan dan puasa juga. Puasa memang banyak hikmahnya. Dua hari puasa, period pun datang. Lega. Alhamdullilah. Set Shaklee pun selamat Bella sedekahkan.

USAHA HAMIL HINGGA MEMUDARATKAN DIRI, tak period tapi negatif

Masa tu produk ni viral jugalah dikalangan kawan - kawan Bella. Ramai yang jadi pengedar dan penjual. Kawan Bella anak 2 beria - ia suruh Bella cuba sebab dia kata produk ni bagus sangat - sangat. Mungkin produk ni sesuai untuk dia. Bella pun ok, apa salahnya nak cuba dan Bella pun berminat untuk turut sama - sama untuk menjadi pengedar memandangkan ramai kawan - kawan Bella yang cuba produk ini. Senanglah nak jual kan? Kawan - kawan ramai yang guna.

Tapi, sebelum Bella jual haruslah Bella pakai dan cuba dulu keberkesanannya macam produk yang Bella review. Kesemua produk yang Bella review 100% memang Bella cuba dan pakai. Kalau tak ok Bella padam review Bella tu. Masa mula - mula pakai, macam nampak keberkesanannya. Hubungan suami isteri jadi lebih panas gitew. Nak buat anak benda yang buat kita sama - sama panas ni penting ye. Yela kita bukan darah muda lagi, dah bertahun kan, kenalah ada suntikan pemanas macam ni. 

Cumanya panas tak sampai ke petang. Hujan di tengah hari. Bella rasa sakit tiba - tiba. Terkena jangkitan rupanya bila Bella pergi check dekat klinik. Allahuakbar. Sakit sangat. Doktor kata Bella ni sensitif. Jenis yang sensitif, benda yang kena masukkan ni jangan cuba lagi. Jangkitan tu pula memang takda ubat specific yer. Ubat tahan sakit je Bella dapat. Jadi memang lamalah Bella tahan sakit dan biarkan ia baik sendiri. Insaf. Bella buang semuanya.

Dua produk ini, dua - dua menyebabkan USAHA HAMIL HINGGA MEMUDARATKAN DIRI kepada Bella. Menyebabkan Bella sangat takut nak makan sebarang ubatan moden dan yang jenis kena masukkan ni. Korang pun kalau nak usaha kena berpada - pada. Kalau dah sakit apa pun tak jadi. Lebih baik usaha untuk hamil dengan rasa gembira. Tapi itulah, perasaan nak mencuba tu kuatkan? Mana tahu cuba menjadi. Usahakan tangga kejayaan. 

Ini Bella kongsikan pengalaman Bella, korang boleh tentukan sama ada nak cuba atau tidak. Bella tak cakap produk ini tak bagus, cuba produk ini tak sesuai dengan Bella. Dua - dua produk ini buatkan Bella masuk hospital tak semena - mena. Produk - produk dan usaha - usaha Bella yang lain Bella ada kongsikan dekat link dibawah. Boleh baca. 


Semoga usaha korang menemui jalan kejayaan dan jangan putus asa. Teruskan berusaha dan berdoa. Yakin dan percayalah keajaiban berlaku setiap hari. Tepat pada masa yang kita betul - betul bersedia. 

You Might Also Like

6 ulasan

  1. Sama Bella..akak penah cuba GLA Shakle..katanya boleh regular period. tapi tak menjadi pun dengan akak. huhu. so setiap produk tu ikut keserasian kita juga. tak semestinya sesuai dengan si A, sesuai juga pada kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Kalau xda kesan apa - apa takpelah. Kalau dapat penyakit lain memang haru.

      Delete
  2. Aduhai..mencabar perjalanan bella. Betul tu, tak semua benda serasi dgn badan kita.

    ReplyDelete
  3. bila ada produk2 mcm ni la jadi risau sangat, memang tak semua produk sesuai dengan kita, mujur la efek dia tak kekal lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah. Nasib masih boleh diubati. Paling penting Bella always positif yang ini ujian. Mesti boleh baik. Selagi doktor tak kata teruk kan? Tapi kadang - kadang effect tu lama juga kesannya.

      Delete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.