PORT DICKSON RESORT TERBAIK - ANCASA PD

25 December

Bella dijemput untuk bersama - sama memeriahkan lagi Program Cuti Sekolah Di Ancsa PD.  ANCASA JUNIOR CHEF  Mula - mula Bella macam berat hati nak pergi. Jauh. Nampak macam senang. Tapi sebenarnya, dalam perjalanan tu, macam - macam kena korbankan. Korbankan masa, tenaga, tol, minyak, telinga, kesabaran dan ketakutan bila HB pecut macam bawa Ferrari. Jadi sebelum menerima pelawaan ini, Bella kena fikir dari berbagai sudut. Bella terus tanya kawan - kawan Bella yang pernah lepak Ancasa    PD ni. Sebab program dalam Ancasa PD kan, takkan nak cari penginapan tempat lain? Semua memberi komen positif dan sudah datang banyak kali. Mesti ok sangat tu. Jadi, Bella ambil keputusan nak kongsikan dengan korang. Penginapan Bella di Port Dickson ni. Mana tahu, ada yang sedang mencari PORT DICKSON RESORT TERBAIK - ANCASA PD

ancasa residence

RUANG TAMU YANG LUAS DAN SELESA

Program abis dalam petang macam tu, jadi Bella terus masuk bilik. Jadi Bella kongsikan dulu mengenai bilik sebelum Bella ceritakan tentang keseluruhan Resort ni. Kalau terus balik KL, alamat mengamuklah drive Ferrari tu. Bella selalunya akan menempah bilik hotel. Memang jarang sangat tempah apartment sebab kami berdua. Jadi, bila dapat tahu yang disini hanya ada apartment, kecut perut Bella. Duduk bilik besar tapi berdua. Seram kan? Bila tolak saja pintu, WOW! cantik.

ANCASA PD


ANCASA PD

Ia berkonsepkan tradisional. Tengoklah kerusi kayu, rak TV dan bingkai cermin yang digunakan. Semuanya ada nilai seni tersendiri. HB terus duduk melepaskan lelah. Ringkas tapi menarik.

penginapan keluarga terbaik di PD







RUANGAN DAPUR BERSIH DAN LENGKAP 

Terus Bella menuju ke ruangan dapur. Macam rumah! Siap ada peti ais lagi. Tapi, Bella lupa nak buka laci kabinet tengok ada gas ke tak, Sebab Bella bukan nak masak pun. Siap disediakan sabun comel untuk mencuci lagi. Kalau ada anak kecil memang selesa dan senang. Cerek elektrik tersedia. Lebih kurang hotel pengayaan Resort ini. 







BILIK TIDUR YANG SEMPURNA

Tempat paling tak sabar nak masuk! Bilik tidur. HB sebenarnya dah lama nak baring. Bella tak bagi. "hei, buruklah nanti gambar kitew" Sebelum baring bagi kamera rasmikan dulu. Terus Bella pegang tilam. Menghempaskan badan. Eh! tilam dekat sini keraslah. Tak empuk. Bella bagitahu HB siap - siap. Takut dia beria melompat ke. HB kata, tilam keras macam tu lagi bagus. Kita tidur, tulang belakang kita tak melengkung. Owh, ok. Bilik ni dilengkapkan dengan penyaman udara. Ada balkoni. Buka langsir, nampak apartment sebelah. Nice view bagi kaum adam nak cuci mata. Kalau nampaklah. Plug ada disisi katil. Terbaik. 



Bilik tidur ini dilengkapi dengan bilik air.  Tandas yang bagi Bella agak kecil. Mungkin kalau ia dibina di luar bilik tidur, mesti boleh jadi lebih luas. Takpe. Bilik air masuk beberapa minit saja. Janji bersih ok lah kan?



Pada pandangan Bella keseluruhannya :-

  • Apartment ini cukup luas boleh bawa anak - anak tapi kena bawa toto siap - siap. Mak & Ayah saja boleh dalam bilik. 
  • Paling terbaik!! Lantai apartment ini sangat bersih. Langsung tidak melekit sedangkan ia berdekatan dengan laut dan kolam renang.
  • Kelengkapan bagaikan duduk di rumah sendiri.
  • Selesa walaupun ia bukanlah hotel. Tapi memang selesa. Nak bangun pun malas. 
  • Berpatutan dengan harganya.

HUBUNGI ANCASA RESIDENCES PORT DICKSON

Maklumat yang lebih lanjut, korang boleh hubungi AnCasa Residences Port Dickson di:

WEBSITE ANCASA HOTEL :- www.ancasahotels.com
ALAMAT :- 8 1/2 Jalan Pantai Teluk Kemang. Negeri Sembilan, Port Dickson, 71050 Malaysia.
TELEFON NO :- 06 - 6627288

You Might Also Like

2 ulasan

  1. Ai pernah duduk sini. view laut . superb walaupun laut dia nampak sebelah je.

    ReplyDelete
  2. Nampak bersih dan kemas resort ni, selalu juga lalu ke PD tapi belum berkesempatan nak mencuba menginap di sana

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.

MY DIET DAIRY

MY STORY EVERYDAY

MY TRAVEL HISTORY