Cabaran DIET Hari Ke -19

26 December

Masih dalam mood diet. Bella diet kalori, Jadi kebanyakkan makanan Bella boleh makan selamber. Mungkin bagi korang yang beratnya melebihi 70kg, Diet kalori ini macam tak berapa nak jalan kalau semua benda korang boleh makan kan? Jadi, Bella nak kongsikan satu resepi. Resepi ini memang dan popular dikalangan mereka yang berdiet. Sebab ia sedap dan mudah. BONUS!!

RESEPI LEMPENG OAT PISANG

resepi diet


resepi oat

resepi sihat

resepi lempeng oat

Apa yang korang perlukan, hanyalah empat bahan seperti diatas. Bella takdalah sukatan sebab Bella main agak saja. Korang hanya perlukan pisang yang dah masak, oat, telur sebiji dan sedikit susu. 

lempeng sedap

resepi diet sedap


Cara - caranya, korang Blend semua bahan - bahan dan masak diatas apa kecil. Bella punya, masa mula - mula buat jadi, masa nak terbalikkan lempeng ni, hancur!!! 🎶♫Macam hancur hatiku, mengenang dikau, menjadi keping - keping.🎶♫ Adui. Ada yang kata kena tambah 2 sudu tepung. Tapi sebab nak makan sendiri kan, hancur - hnacur pun licin juga. 

CABARAN DIET HARI KE -19 BELLA HARI INI, 

SARAPAN PAGI

➜ Coklat Cheese Cake 120gram - 432 Kalori


MAKAN TENGAH HARI

➜ Nasi Putih Homemade 2 senduk 150gram  - 166 kalori
➜ Ayam goreng kunyit 100gram - 170 kalori

MAKAN MALAM

➜ Apple merah kecil 80gram - 93 kalori
➜ Jagung rebus 300 gram - 390 kalori


Kalori lebih -52 kalori. Sedih. Selamat mencuba resepi sedap diatas. 

You Might Also Like

0 ulasan

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.

MY DIET DAIRY

MY STORY EVERYDAY

MY TRAVEL HISTORY