DETTOL SABUN TERBAIK PENGHAPUS KUMAN

12 June

Dettol telah menjadi jenama antiseptik yang dipercayai sejak tahun 1932. Ia adalah jenama antiseptik terkemuka didunia serta juara yang dipercayai dalam penjagaan kesihatan keluarga. Bella amat mempercayai Dettol dan sentiasa memastikan stok Dettol sentiasa ada dalam simpanan Bella. Ini kerana produk Dettol mempunyai piawaian yang tinggi untuk membunuh kuman dan disyorkan oleh pakar - pakar kesihatan dan keupayaannya dalam mengekalkan kebersihan yang maksimum amatlah dipercayai. DETTOL SABUN TERBAIK PENGHAPUS KUMAN dan Bella sangat teruja hendak bagitahu dengan korang, promosi hari raya yang Dettol lancarkan untuk tahun ini.



Korang nak tahu, Kim Minyoung, Pengarah Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura telah melancarkan kempen untuk mengingatkan warga Malaysia supaya menjaga kebersihan dan kesihatan semasa menikmati kemeriahan perayaan. Mengunakan slogan kata " Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya." Dettol Malaysia berhasrat mendidik dan melindungi 1,000,000 warga Malaysia di jalan raya sepanjang musim perayaan ini. Wah!! bagusnya. 

" Sebagai jenama perlindungan kuman No.1 di negara ini, Dettol sentiasa mendidik warga Malaysia tentang amalan kebersihan tangan bagi melawan kuman yang wujud dalam persekitaran kita setiap hari. Kami turut bekerjasama dengan para ibu untuk menyokong mereka dalam menyediakan perlindungan yang sepenuhnya dalam menyediakan perlindungan yang sepenuhnya kepada keluarga di mana mereka berada," tambah beliau. 


Dettol memahami yang Hari Raya adalah musim perayaan yang amat dinanti - nantikan bagi bertemu sanak saudara serta orang tersayang. Merayai sebulan kita berpuasa kan? Hari kita memakai baju baru yang berwarna warni. Seronok kan? Tapi, kebersihan jangan kita lupakan. Terutama anak - anak kita yang sibuk bermain dan bersalaman. Jadi,sediakan Dettol  untuk membantu mengekalkan dan melindungi kebersihan sambil menikmati suasana dan kemeriahan hari raya. Bella memilih Tisu basah dari Dettol. Mudah sangat. Tidak perlulah kedapur semata - mata nak cari paip air. Takut tuan rumah tak selesa.


Bagi perantau - perantau kota, tidak lengkaplah Raya bila tidak pulang ke kampung. Sedia maklum. Jalan sesak atau tidak, tol atau minyak naik macam mana pun, semua anak desa akan tetap berasak - asak untuk pulang ke kampung. Dettol amat memahami situasi ini. Jadi, istimewa buat warga Malaysia yang menggunakan lebuh raya utama untuk pulang beraya, Dettol akan menjalankan kempen kesedaran kebersihan tangan di 20 buah kawasan rehat & rawat R&R diseluruh semenanjung Malaysia. 


Nanti korang tengok lah dan cari Dettol tau. Bila korang berhenti di kawasan R&R ini untuk ke tandas, akan ada wakil Dettol yang tunjukkan cara mencuci tangan dengan betul. Cuci tangan yang betul sebenarnya ada 7 langkah tau. Kalau korang tak jumpa wakil Dettol, korang carilah botol cecair pencuci tangan Dettol yang akan disediakan disinki untuk korang cuba. Kalau korang tak jumpa juga, Bella rasa mungkin kena rembat dengan manusia yang tidak bertanggung jawab. Hehehe. Nanti Bella nak carilah. Bella balik Kedah tahun ni. Tapi, apa yang sedihnya wakil Dettol ini berada di kawasan R&R pada tarikh tertentu. Pada masa ini juga, wakil dari Dettol Malaysia akan memberikan sampel produk yang mudah dibawa. Bella harap tarikh Bella balik Kedah laa dorang ada. 


Korang jagalah kebersihan diri sendiri. Dettol yang tak kenal korang pun risau dan ambil berat mengenai kebersihan korang. Takkan korang tak sayang diri sendiri pula. Korang yang nak tahu lebih lanjut mengenai produk - produk kebersihan dari Dettol ini, bolehlah ke :-

Facebook Dettol Malaysia : www.facebook.com/DettolMalaysia

P/s : Sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, Dettol turut menyumbang kepada yang memerlukan. Kita pun boleh turut serta dengan hanya membeli produk Dettol bernilai RM25 dalam satu resit, sebahagian dari jualan akan disumbangkan kepada pertubuhan kebajikan terpilih dan kita pula akan menerima baucer ganjaran bernilai Rm5. Promosi ini berlangsung 1 Mei 2018 sehingga 30 Jun 2018. 

You Might Also Like

1 ulasan

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.

MY DIET DAIRY

MY STORY EVERYDAY

MY TRAVEL HISTORY