MENCANTIKKAN KABINET DAPUR

25 February

Setuju tak, kalau Bella kata, dapur adalah tempat dimana kesemua wanita berkarya. Tidak kira pagi, petang ataupun malam. Banyak masa dihabiskan dekat sini. Bella pun macam tu. Selalu bermimpikan sebuah dapur moden yang comel untuk seronok berkarya. Barulah ada soul gitew. Bukan canggih dan mewah tau. Cukuplah sekadar comel dimata Bella. HB selalu marah. Semua nak comel. Mestilah. Kita yang nak masak. Bukan dia. Dia harap masak maggi je. Itupun kalau merajuk. Kalau tak maggi pun suh kitew masak. Kan? Jadi amat penting dapur yang bersih dan paling penting sejuk mata memandang. Jadi Bella nak kongsikan sikit cara Bella, MENCANTIKKAN KABINET DAPUR.

mencantikkan dapur

Bella bukannya bertukang. Tapi, pemegang besi dekat kabinet Bella dah berkarat. Alamak! Walaupun sikit saja. Tapi, sakitttttttt!! mata Bella tengoknya. Terus mengadu dekat HB. HB kata takpe, benda boleh spray. 

mencantikkan kabinet dapur

Korang nampak kan? Macam ada tompok - tompok berkarat dekat situ. Mesti pegang masa tangan basah. Harap bila spray cantik macam baru pasanglah ye.

tip dapur cantik

Mula - mula korang cabutlah semua pemegang kabinet dapur ni. Ada yang ketat, ada yang senang sangat nak buka. Susun sebaris untuk memudahkan korang nak spray nanti.

deco kabinet dapur

Lapiklah lantai korang. Kalau korang nak buat lantai korang lebih berseri, takyah lapiklah ye. Bella lapik guna surat khabar lama saja. Kena spray hati - hati. Jangan spray terlalu tinggi. Nant lapik pun tak guna. Terkena lantai juga. Buang masa nak bersihkan pula. 

tip deco kabinet dapur

HB belikan Bella spray ini. Lazer by Nippon. Spray Paint. HB belikan saja. Spraynya Bella. Sebab HB sibuk. Lagipun Bella nak cepat, jadi eloklah Bella buat saja sendiri.

kabinet dapur cantik


hilangkan karat

Bella Spray dengan sekali picit je, kesemua pemegang berjaya disaluti warna baru. Tunggu kering dan terbalikkan. Pusing dan susun, spray kan bahagian satu lagi. Jangan terbalikkan cepat sangat. Tunggu betul - betul kering dulu.


Ini harganya. Rm7.50 saja. Boleh guna banyak kali. Masa spray, korang kena tengok juga bahagian atas pemegang. Sebab kita spray kiri dan kanan saja. Bahagian atas takut ada yang tak kena. Padahal. bila pasang nanti, bahagian atas paling penting. Senang sangat. Semua mampu buat. Cuma masa nak pasang dan cabut tu je Bella minta tolong HB. 



Taraaaa!!! dah siap!! Selamat Mencuba. Sejukkkk mata memandang. Seronoknya nak memasak.

You Might Also Like

2 ulasan

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.

MY DIET DAIRY

MY STORY EVERYDAY

MY TRAVEL HISTORY