Penginapan Terbaik di Hatyai.

Sawadikap!! kap kum kap!! dan Assalamualaikum.. Sekarang Bella nak kongsikan Hotel yang Bella tempah di agoda.com . Penginapan Terbaik...

Sawadikap!! kap kum kap!! dan Assalamualaikum..


Sekarang Bella nak kongsikan Hotel yang Bella tempah di agoda.com . Penginapan Terbaik Di Hatyai.V.L Hotel Hatyai. Mengapa Bella tempah hotel ni? Bella terbaca review www.juliajohari.com pasal hotel ni. Korang pernah tak dah suka sesuatu barang itu, nampak barang lain dah tak lawa. Macam itulah Bella. Bella dah baca hotel ni, terus nampak hotel lain tak cantik. Satu lagi kebanyakkan hotel dah Full book! Tinggal hotel ini je yang Bella rasa terbaik masih ada dan masih boleh ditempah. Lagipun hotel ini dilengkapi dengan Bath Tub. Best kan??

Bella memandu dari KL. Nasib baik lah Wise dapat mencari hotel ini. Diingatkan sekali lagi. Apa - apa line di Malaysia tidak ada dapat digunakan di Hatyai. Nasib Bella search awal-awal hotel ini sebelum masuk Thailand.Bella sampai malam. Kalau Tidak simpan peta ke hotel ini awal-awal memang sesat barat la jawabnya.

        
    
Alhamdulilah.. kami selamat juga sampai. Hotel yang sangat strategik. Betul betul terletak ditengah bandar.  Memang terbaik bagi sesiapa yang mahukan hotel yang dekat dengan segala jenis shopping mall. Sebenarnya hotel yang betul-betul paling dekat dengan pasar malam dan shopping mall adalah Lee Plaza. Tapi, dengar cerita dulu hotel inilah yang kena boom! sebab ke popular an hotel ini dikalangan Pelancong asing. Jadi fikir - fikirkan lah yer... 

Bila Bella masuk je hotel ni, Bella kata Hello.. Penyambut tetamu kat hotel ni semua bangun dan say Hai!! First impression yang baik. Menunjukkan dorang friendly.Hotel sederhana besar. Kemasan kemas dan teratur. Tenang tidaklah kelam kabut sangat. Masuk lift dan ke bilik Bella di tingkat 3. Terlalu sunyi dan tenang sampai terasa seram plak. Hahhhaa..Mungkin sebab dah malam kot.Jom masuk bilik.


Hotel V.L Hatyai ini tidak la besar sangat macam hotel 5 bintang. Bella rasa macam 2 bintang je kot. Tapi cukup privacy. Masuk - masuk bilik saja, ok. Bau wangi. Cuma Bella ada request untuk hiaskan bilik ala - ala honeymoon, tapi takda. Huh!! mungkin terlalu urgent kot. Mana sempat nak deco bilik ni kan.. Tapi takpelah, biliknya dan cukup romantik dengan bau cadar yang baru di basuh didobi. hehehe... Cantik kan?  Cukup lengkap. Ada WIFI. Tapi slow la. Kejap2x hilang. Kena masukkan password WIFI dua jam sekali. Macam Starbucks plak.


Bella asyik cakap kat HB jer.. alaaa.. kecil la bilik ni. Kecil la bilik ni. Betul kata kak juju. Pilih hotel ni, HB mesti puji. HB bella pun asyik puji je. Eh, cantikla ni. Ok la ni. Sedang elok la ni. Sayang nak besar macam ne lagi? Hhahahaa... Ok la dear.. Malam tu HB terus tido sebab penat kan, memandu dari Kuala Lumpur ke Hatyai. Bella dah puas tidur dalam kereta.


Bilik ni juga ada kerusi untuk makan dan minum. Ada heater. Tapi tidak ada iron. Sedey.. Ada telefon untuk telefon receptionist. Memang Bella selalu telefon la. Tanya nape WIFI tidak berfungsi, mana iron. Order makanan. Hahhaha... Nasib dorang layan walaupun dengan nada menyampah.

      
  
Baguskan  V.L Hatyai Hotel ni? Bella cuma nak ingatkan, parking V.L Hatyai Hotel seberang jalan ok. Seberang jalan plak, bukan jalan biasa tau. Kena melintasi Highway yang bersimpang siur dan sangaattttt sibuk! Masha ALLAH.. bagi Bella yang lembik dan penakut ini, memang sampai sehari suntuk la tak melintas jawabnya.  Memula sampai tu HB turunkan Bella dulu lepas tu pergi parking okla..tapi bila nak keluar balik shopping memang masak la nak melintas. 

HB tidak tahu jalan nak ambil kereta lepas tu nak ambil Bella pula, takut pusing jauh. Jadi Bella terpaksalah pusing dulu bawah jambatan untuk sampai ke jalan kecil dan baru melintas.Jauh.. sobs..sobs..  Itulah jelah yang Bella rasa paling tak ok selain tidak ada iron. Jadi sesiapa yang bawa kereta korang pergilah cari Hotel lain yer. Cuba bayangkan kalau ada anak kecil macam mana nak melintas. Tapi kalau korang naik bas ataupun kereta api tidak ada masalah. Sebab lokasi menarik seperti pasar malam dan pusat membeli belah.

Jadi korang boleh la pilih yer hotel ini salah satu cadangan Bella kalau nak Bercuti Di Hatyai.

You Might Also Like

4 ulasan

  1. Rindu pula nak ke Hatyai lagi.. kalau pergi lagi, nak try stay kat sini lak.. dulu ena stay kat hotel apa entah, tarak wifi.. huaaaaaaaaaa stress

    ReplyDelete
  2. Kalau hotel biasa2 pun, dengan layanan yang mesra & best kita pun rasa happy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju!! kat tempat orang kan.. kalau dorang tak bantu kita sapakah lagi.

      Delete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.