Nilai Teater Bawang Putih Bawang Merah

Bawang Putih Bawang Merah terdapat dalam berbagai edisi. Ada yang dalam bentuk drama, wayang filem,cerita pendek, cerita dongeng, dibuku k...

Bawang Putih Bawang Merah terdapat dalam berbagai edisi. Ada yang dalam bentuk drama, wayang filem,cerita pendek, cerita dongeng, dibuku kan... dan sekarang dalam bentuk teater la pulak.Korang mesti ingatkan drama panjang indonesia yang masuk dalam Malaysia dan drama itu tersangatlah glamour sehingga dari yang kecil sehingga yang besar menanti kesudahan drama panjang bawang merah dan putih ini. Jadi, apakah Nilai Teater Bawang Merah Bawang Putih ini? Adakah akan masyur dan meniti dari bibir si kecil sehingga yang besar. 

      Teater
     
Bella berkesempatan menonton Teater Bawang Merah dan Bawang Putih yang di pentaskan di Istana Budaya. Jadi, Jom Bella kongsikan apakah Nilai Teater Bawang Putih Bawang Merah. Berbaloikan untuk berbelanja dan membelanjakan wang kita untuk sekeping tiket Teater Bawang Putih Bawang Merah. Siapa yang tidak pernah tahu mengenai cerita Bawang Putih Bawang Merah memang pelik la. Setidak tidaknya mesti pernah tengok sinetron indonesia yang panjang giler tu. Mengenai merah dan putih. Tapi tu agak merepek la. 

    TEATER BAWANG MERAH BAWANG PUTIH

Teater Bawang Putih Bawang Merah kali ini menampilkan barisan pelakon hebat iaitu Nur fathia sebagai Bawang Merah, Juliana Evans sebagai Bawang Putih, Beto khusyairi sebagai si bongkok, Uji Ahmad Daud sebagai Emak Kundur dan ramai lagi.. 

   TEATER BAWANG MERAH BAWANG PUTIH

Memang Bella memuji sangat-sangat lakonan Juliana Evans sebagai bawang putih. Tergedik - gedik giler. Bella terfikir - fikir juga. Bawang Putih dalam hikayatnya mengedik ke atau garang dan membuli si Bawang Merah? Takpelah.. kita lupakan jelah hikayat dan cerita dongeng yang menyatakan si Bawang Putih ini amat garang dan selalu membuli si Bawang Merah. Mungkin Bella silap faham atau kurang faham. Memang ada yang Bawang Putih ini memarahi dan menunjal kepala si Bawang Merah, tapi kemanjaan Bawang Putih lebih terserlah dari Kegarangnya. 

Seriously Bella suka sangat-sangat dengan lakonan Juliana Evans ni. Bella macam tak percaya ini adalah Juliana Evans. Ceh.. Bella cakap macm kenal sangat dengan dia kan.. hehe. Kesimpulannya Teater Bawang Putih Bawang Merah ini memang menonjolkan bakat Juliana Evans. Bella suka sangat. Gedik + Suara manja + gaya tubuh yang memang menjadi. Terbaik Juliana Evans.

   TEATER BAWANG MERAH BAWANG PUTIH

Lakonan mantap dari pelakon seperti Ogy Ahmad Daud, Beto khusairy dan Nabila Huda tidak perlu dipertikaikan lagi. Sangat hebat ya. Memang hebat dalam menghidupkan watak masing-masing. Bella juga nak puji kecantikkan pentas dalam setiap penceritaan terutama sewaktu Bawang Merah memberi makan kepada ikan kaloi. Cantik sungguh pentas di jadikan seakan - akan aquarium. Terbaik. 
   
   TEATER BAWANG MERAH BAWANG PUTIH

Lakonan lain yang Bella nak sentuh kat sini adalah lakonan Fathia sebagai bawang merah. Fathia dapat membawa wataknya. Bagus. Cuma kurang serious. Sepatutnya dia kena bawa watak tu walaupun di tepi pentas. Macam Beto contohnya membawa watak si bongkok. Keluar je pintu terus memainkan watak si bongkok. Kesemua. Boleh dikatakan semua memainkan watak sehingga ke akhirnya. Kecuali Fathia. Siap lambai 2x peminat la, sergah penonton la. Saya faham, awak nak ceriakan penonton, tapi bukan macmtu. Tunggu la lepas habis teater, bolehlah beramah mesra dengan peminat yer.. Penonton sebelah Bella pun kata, banyak lagi kena belajar ni. Sekadar pandangan ikhlas.

  

Bagi Bella, Nilai Teater Bawang Merah Bawang Putih memang berbaloi - baloi bagi yang menyukai cerita hikayat dan melihat sendiri bagaimana teater dipersembahkan. Cerita yang perlahan mengikut hikayat kisah dongeng tapi tidak akan buat korang tertidur. Seronok dan best. Hari ini hari terakhir tau. Cepat pergi tengok.
     

You Might Also Like

0 ulasan

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.