Majlis Bersama Anak Yatim di PICC sambil menjamu selera

Bella merasa sangat bersyukur dan bertuah kerana diberi peluang bersama - sama mengembirakan hati anak - anak yatim dan kurang upaya. Kanak...

Bella merasa sangat bersyukur dan bertuah kerana diberi peluang bersama - sama mengembirakan hati anak - anak yatim dan kurang upaya. Kanak - kanak yang terpilih ini adalah dari YAKIN MALAYSIA ( Badan Amal Kemajuan Insan ) dan RUKESA (Pusat jagaan rumah kesayangan yang terdiri daripada golongan yatim, asnaf dan mualaf ) Majlis disambut meriah di Cafe didalam PICC. Majlis ini adalah majlis santai tapi sangat meriah dengan gelak tawa anak - anak lebih kurang dalam 100 orang. Majlis Bersama Anak Yatim di PICC sambil menjamu selera ini Bella rasa perlu diadakan selalu sebagai tanda kesyukuran daripada yang berkemampuaan. Eloklah rezeki yang banyak dan melimpah ruah dibahagikan dengan yang kurang berkemampuaan. 

Majlis bersama anak yatim

YBhg. Dato Badlishah Hj Ahmad, Ketua Pegawai Eksekutif Convention & Exhibiton (Putrajaya) sdn bdn (Co-X) yang merupakan syarikat pengurusan PICC turut hadir dalam memeriahkan majlis. Beliau turut berkata. " Kami di PiCC sangat berbesar hati untuk meraikan anak - anak ini kerana ia adalah sebahagian daripada inisiatif tanggungjawab sosial korporat kami kepada masyarakat. Usaha ini adalah selari dengan nilai - nilai murni yang ingin kami kongsikan bersama nereka yang kurang bernasib baik." 

anak - anak kurang berkemampuaan

anak - anak comel

Kesemua kanak - kanak bukan sahaja di dijamu dengan hidangan yang sedap dan lazat, tetapi turut diberi sedikit sumbangan dari Dato. "Kami amat bertuah kerana dijemput oleh pihak PICC " Kata puan Rolaina Exco kemajuaan Kebajikan Hal Ehwal Wanita & Keluarga dari YAKIN Malaysia.


Disamping anak - anak yatim yang diraikan, PICC turut menyediakan Buffet bertemakan "Hidangan Tradisi Warisan Budaya". Buffet ini menghidangkan lebih 300 juadah makanan. termasuk beberapa jenis juadah yang berkonsepkan ala-warung.

buffet ramadhan terbaik

Masa Bella pergi waktu itu, sedang berlangsungnya PROMOSI buffet dengan harga Rm98 untuk dewasa dan Rm49 untuk kanak - kanak dibawah 5tahun. Memang puas hati. Bella banyak makan pencuci mulut. Kesemua pencuci mulut sedap - sedap belaka. Cair dimulut. Tidak terlalu manis. Sedang - sedang elok saja. Bella hendak makan banyak, tapi simpan ruang untuk makanan lain. 


Tema pun " Hidangan Tradisi Warisan Budaya", Jadi memang sangat banyak menu tradisi yang dihidangkan. Siapa yang memang asalnya orang kampung atau masakkan kegemarannya adalah masakkan kampung. Memang sinilah tempatnya. Gulai kawah ada, gulai batang pisang ada, masak lemak daging salai ada, siput sedut masak lemak cili api ada, asam pedas ada, dan macam - macam lagi. Semuanya kegemaran Bella. Berpinau biji mata tidak tahu hendak pilih yang mana satu. 

anak-anak kurang bernasib baik

Bella amat berpuas hati memilih Buffet di PICC. Memang Bella akan ulang makan lagi disini. Bella turut melahirkan dan bersyukur PICC tidak lupa untuk menceriakan anak - anak yatim dan kanak - kanak kurang bernasib baik ini. Mereka sangat gembira. PICC juga akan menjemput kumpulan Raihan, Rabbani, Wildan dan Pawana jika korang datang berbuka disini. Ini memberikan kelainan dengan program berbentuk kerohaniaan ini. PICC menawarkan berbagai pakej termasuklah pakej "Berbuka Puasa Korporat atau berkumpulan. Pakej rumah terbuka untuk meraikan pelanggan dengan harga yang amat istimewa. Ia termasuklah majlis - majlis katering di sekitar Putrajaya dan Cyberjaya.


Bella cadangkan korang layari :-

lawan web : www.picc.com.my
Twitter :  @piccmalaysia
   Instagram : @piccmalaysia


Jika korang mengikuti laman sosial mereka, Korang tidak akan terlepas dengan promosi yang ditawarkan yang bagi Bella sangat berbaloi dengan kesemua makanan yang sangat sedap dan boleh dikatakan kesemua jenis makanan yang kita inginkan ada disini.Selamat menjamu selera.

You Might Also Like

0 ulasan

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.