RESEPI SPAGHETTI GORENG YANG MUDAH dan Sangat LAZAT

Bella ada "POTLUCK" dekat pejabat, tapi masalah Bella adalah masa. Bella kerja di Hartamas tetapi tinggal di RAWANG. Jadi, masa B...

Bella ada "POTLUCK" dekat pejabat, tapi masalah Bella adalah masa. Bella kerja di Hartamas tetapi tinggal di RAWANG. Jadi, masa Bella memang tidak banyak. "POTLUCK" pula hari rabu. Balik balik dari kerja pun, sampai rumah dah lewat malam. Malam itu kalau hendak masak memang sangat penat dan tidak larat. Oleh sebab itu, Bella kena cari resepi yang senang dimasak dan yang pastinya sedap, lazat dan enak. Bila Bella tengok menu, kebanyakkan bawa makanan asia. Bella hendak buat kelainan dengan membawa spaghetti. Spaghetti yang lain dari yang lain. Spaghetti spinal. Haaa barulah "RARE"!! Sini Bella kongsikan RESEPI SPAGHETTI GORENG YANG MUDAH dan Sangat LAZAT. Bella dah buat banyak kali. Memang sedapppp!! 

Bahan - Bahan Tumbuk 

  • 2 Ulas bawang putih
  • 3 Ulas bawang merah

resepi terbaik, resepi senang dan sedap

Tumbuk sehingga lumat dan sehingga korang puas hati. Bella tumbuk bagi pecah saja. Bella kejar masa kan. 

Bahan Bahan UTAMA 

  • 1 Paket Spaghetti
  • 1 Paket Daging Kisar
  • 2 Batang Lobak Merah
  • 4 Sudu Sos Tiram
  • 1 Sudu besar lada hitam yang telah ditumbuk halus
  • 1 Kiub perisa daging
  • Garam dan Penambah Perasa secukupnya.
  • Daun bawang atau Daun Sup Secukupnya.
Cara - Cara nya.

Ini adalah cara - cara untuk korang masak Spaghetti Goreng ini. Bella tangkap satu per satu tau. Pasti menjadi. Cabaran sebenarnya hendak masak sambil tangkap gambar ini. Hehehe. Bella tabik kepada Blogger yang selalu kongsikan resepi sekali dengan langkah - langkah dan gambar. Susah beb. Silap-silap tenggelam telefon atau kamera dalam kuali. Owh2x Bella ter membebel plak. Jom sambung.

resepi paling mudah

Lepas korang dah tumbuk dan puas hati menumbuk, Langkah seterusnya korang tumiskan bawang yang korang dah tumbuk tadi. Tumis sehingga naik bau. Sekejap saja. 

resepi daging goreng

Bila bau bawang yang korang tumis itu sudah naik bau, cepat - cepatlah masukkan daging cincang dan gaul bersama bawang yang korang tumis tadi. Setelah agak sederhana masak daging tersebut, Korang masukkan pula 4sudu besar sos tiram.

resepi spaghetti sedap

Selepas korang dah gaul sos tiram dengan daging kisar serata dan hampir masak, Masukkan pula kiub perasa daging dan lobak. Bella tidak ada kiub perasa daging. Jadi, Bella letak saja kiub perasa Ayam. Bella juga potong lobak secara memanjang. Korang rasalah. Kalau tawar masukkan garam. Lepas itu taburkan juga lada hitam mengikut citarasa korang.

resepi spaghetti spiral

Bila daging telah masak serata, masukkan spaghetti. Ada spaghetti jenis keras dan lambat masak. Jadi korang rebuslah dulu. Macam spaghetti Bella ini, Bella tidak perlu rebus pun. Bella masak lama- lama sikit dia dah lembut. Korang gaul - gaulkan sehingga serata dan sekata.

spaghetti mudah, resepi spaghetti

Siap!!! Maaflah. Bella tidak sempat hendak menghias cantik diatas pinggan. Bella tangkap dari dalam bekas bekal Bella ini sahaja. Bella masak ini, subuh - subuh sebelum pergi kerja. Memang sempat. Masa Bella bawa ini, semua tengok saja. Tidak seorang pun sentuh. Bila dah rasa. Haaa berebutlah pulakk!! Siap minta tolong buatkan lagi. Bella juga buat untuk portluck Suben. Berebut!! Suben kata siap ada sorok bungkus bawa balik hendak bagi anak rasa. Korang cubalah. Yumyy!!!

You Might Also Like

6 ulasan

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.