10 SEBAB Kenapa HONDA CIVIC Generasi Ke-10 menjadi IDAMAN

Seiring dengan sektor  automotif di Malaysia yang telah mengalami evolusi sejak 3 tahun lalu, Honda percaya  ia  dapat pengubah dan...

honda civic generasi ke -10

Seiring dengan sektor automotif di Malaysia yang telah mengalami evolusi sejak 3 tahun lalu, Honda percaya ia dapat pengubah dan meningkatkan penjualan dalam segmen C menerusi rekaan bergaya, rangkaian kuasa baharu dan ciri-ciri termaju yang mendahului kelasnya. Revolusi Civic serba baharu telah meningkatkan nilai model-model sebelumnya. Ia juga menawarkan aspek kehalusan buatan dan daya saing ke satu tahap yang baru ke dalam segmennya. Jadi, Bella seronok hendak senaraikan pada korang 10 SEBAB Kenapa HONDA CIVIC Generasi Ke-10 menjadi IDAMAN. Bella sudah menguji ketangkasan dan kelainan yang ada pada Honda Civic ini. Jadi, inilah 10 SEBAB Kenapa HONDA CIVIC Generasi Ke-10 menjadi IDAMAN :- 

1. JENAMA Kenderaan NO.1

Menjadi jenama kenderaan Bukan Nasional No. 1 pada tahun 2015.Honda Civic serba baharu akan menjadi satu model penting buat Honda Malaysia untuk terus menawarkan Keseronokan kepada para pembelinya. Jika mengikut hasil jualan pada tahun ini (sehingga Mei 2016), Ia telah meletakkan Honda pada kedudukan No. 2 untuk jenama kenderaan secara keseluruhan (Nasional dan Bukan Nasional) dengan perkongsian pasaran sebanyak 14% dan jualan sebanyak 30,401 unit. Bagi Bella, Kedudukan ini sudah cukup hebat dan amat boleh dipercayai.

kereta terbaik



2. NILAI SEGMEN D” PADA HARGA SEGMEN C

Harga Honda Civic bermula RM113,800 sahaja, yang mana harganya lebih murah berbanding dengan kecanggihan sistem yang ditawarkan. Lebih banyak pernambahan dan pembaik pulihan yang dilakukan daripada keluaran terdahulu. Ia akan memberi keterujaan dalam industri automotif, terutamanya dalam segmen C dan ia adalah HONDA Civic Generasi ke-10 yang amat dinantikan. Ia akan akan bersaing dengan kenderaan-kenderaan dalam segmen C dan juga kenderaan kompak premium buatan Eropah. Sasaran jualan Civic serba baharu ialah 1,200 unit sebulan. Harga 3 variannya adalah seperti berikut:

RM113,800 untuk 1.8S (Di atas jalan termasuk insurans)
RM127,800 untuk 1.5 Turbocharged (Di atas jalan termasuk insurans)
RM135,800 untuk 1.5 Turbocharged Premium (Di atas jalan termasuk insurans)


honda generasi ke 10

3. REKA BENTUK Yang Menarik

Reka Bentuk HONDA Civic yang telah direvolusi dan diubah dalam segmen C dari segi reka bentuk yang menarik. Untuk mencapai “Keselesaan Tertinggi” (Superior Comfort), cabaran yang terpaksa dilalui oleh pasukan jurutera Honda adalah untuk menggabungkan reka bentuk luaran yang kemas dan aerodinamik dengan rekaan dalaman yang memberi tahap keselesaan serta keluasan kenderaan segmen D. Menerusi kepakaran Honda dalam aspek pakej kenderaan, Civic serba baharu mampu menawarkan pakej yang terbaik dalam kelasnya melalui tapak roda yang lebih panjang dan badan lebih lebar

honda civic tercanggih, kereta malaysia terbaik


4. Ciri - Ciri Keselamtan yang Dipertingkatkan

Ciri-ciri keselamatan yang dipertingkatkan dan aspek keselamatan yang tidak dapat dilihat tetapi amat penting juga tidak dilupakan oleh Honda. Semua varian Civic serba baharu dilengkapi ciri-ciri keselamatan terbaik dalam kelasnya seperti: 

• Beg Udara (Dua Beg Udara Hadapan, Beg Udara jenis Curtain dan Beg Udara  pada bahagian sisi
• Vehicle Stability Assist (VSA) 
• Anti-Lock Braking System (ABS)
• Electronic Brake Distribution (EBD)
• Brake Assist (BA)
• Hill Start Assist (HSA)
• Emergency Stop Signal (ESS)
• ISOFIX 

kereta dengan ciri keselamatan terbaik


5. Reka Bentuk DALAMAN Yang Luas dan Selesa

Bella bandingkan dengan Honda Civic yang Bella guna sekarang, bezanya adalah meter minyak. Bella dan Suben tertarik sangat - sangat hendak beli Honda Civic FB yang kami pakai ini kerana Honda Civic ini menggunakan meter jenis digital. Memang nampak canggih dan WOW!! Tapi, dashboard Honda ini terlalu luas dan memakan ruang sehingga ruangan dalaman ini menjadi sempit. Berlainan dengan Honda Civic generasi ke-10 ini, rekabentuk dalamannya sangat sesuai menyebabkan ruangan dalaman ini luas sama ada dibahagian pemandu dan juga ruangan penumpang. "Really nice". Terasa nak "upgrade" plak kereta yang sedia ada sekarang ini.




6. Sistem AUDIO yang Canggih

HONDA Civic serba baharu ini juga menawarkan “Teknologi Maju Terhubung” (Advance Interface) menerusi Paparan Audio Terkini bersaiz 7” yang pasti menarik perhatian sesiapa saja. Ia telah direka semula sepenuhnya untuk menjadi Civic yang paling mudah dan terhubung. Apa yang lebih hebat lagi, Honda Civic ini bukan sahaja dipertingkatkan dari segi keluasan dalaman, tetapi turut dilengkapi dengan Sistem AUDIO yang canggih. Paling hebat ia bakal mengemparkan pengguna iphone kerana AUDIO Honda Civic baru ini sangat user friendly dengan iphone sahaja. Korang dapat melayari internet ataupun melihat peta dari iphone terus dipancarkan ke screen yang terdapat di stereng kereta yang korang sedang pandu. Korang juga tidak perlu sentuh iphone korang, kerana korang boleh arahkan SIRI sahaja untuk membantu korang. Hebat kan?? 


honda civic terbaik

7. SISTEM pemantauan Pintar

Honda Civic 1.5L VTEC Turbocharged serba baharu dilengkapi sistem pemantauan pintar. Ia memberikan ketenangan minda untuk mengekalkan kecekapan dan prestasi enjin. Ciri ini berfungsi bagi mengingatkan pelanggan masa untuk menukar minyak enjin melalui satu lampu pada speedometer mengenai status servis tersebut. Para pelanggan boleh menikmati jaminan selama lima tahun dengan jarak perbatuan tanpa had dan selang servis 10,000km di 88 buah pengedar Honda di seluruh negara. Bukan itu sahaja, ada tambahan. Ia juga turut dilengkapi dengan ciri - ciri teknologi pintar yang lain dan yang pertama kali ditawarkan pada Civic termasuklah Sistem Pemantauan Pintar diantaranya:- 

  • Remote Engine Start
Korang balik dari membeli belah, hendak masuk dalam kereta mesati panas kan? Memang akan terasa berbahang dalam kereta. Panas sesangat. Kadang - kadang stereng kereta pun tidak boleh sentuh sebab panas sangat. Dengan Honda Civic baru ini.Korang tidak perlu risau. Dalam lingkungan 20meter atau sambil berjalan korang dah boleh hidupkan enjin kereta. Guna remote sahaja. Berguna juga masa pagi - pagi. Korang boleh hidupkan enjin kereta sambil sarapan. Mudahnya!!
  • Walk Away Auto Lock
Terlupa kunci kereta? Biasalah tu. Tergesa - gesa sampai terlupa hendak kunci pintu kereta. Bila korang guna Honda Civic ini, dalam jarak 2m kereta tidak dapat mengesan sensor remote kereta, Automatik pintu akan dikunci. 
 
  • Electric Parking Brake 
Berfungsi dengan hanya satu sentuhan kecil. Memastikan kereta tidak lagi bergerak kemana- mana setelah di "parking'. Fungsi yang sama seperti "handbrake" Tapi, electric parking brake lebih stail dan kecil. Kagum Bella tengok.
• Auto Brake Hold

Berguna saat jammed. Korang tidak perlu tidak brake pemijak untuk berhentikan kenderaan. Korang tekan sini saja. Kereta akan berhenti.




8. Dilengkapi TURBOCHARGED

Honda Civic Generasi ke-10 ini juga adalah keluaran Jepun untuk pasaran masa pertama yang memperkenalkan enjin turbo ke dalam segmen C. Ia adalah Honda Civic pertama yang dilengkapkan dengan enjin turbo. Lengkap. Enjin 1.5L VTEC Turbocharged baharu ini telah dibangunkan di bawah Earth Dreams Technology”dan Honda menawarkan “Keseronokan Untuk Memandu” (Joy to Drive) dengan prestasi dinamik dan penjimatan bahan api yang cemerlang. Maknanya walaupun ia dilengkapi dengan Turbocharged, ia tetap menjimatkan.

Selain dari enjin 1.5L VTEC Turbocharged, Honda juga memperkenalkan enjin 1.8L i-VTEC. Kedua-dua enjin itu dipadankan dengan kotak gear Continuously Variable Transmission (CVT) untuk pengalaman pemanduan yang lancar dan menjimatkan bahan api. Kedua-dua varian Civic serba baharu ini diiktiraf sebagai “Kenderaan Cekap Tenaga” (EEV).



9. SMART KEY (KEYLESS)

Honda Civic memang telah dilengkapi dengan "Smart Key".Bila Korang ada smart key, korang boleh hanya meletakkan kunci dipoket ataupun didalam handbag dan menyentuh sahaja pembukaan pintu. Pintu akan terbuka. Begitu juga dengan bonet  hanya dengan sentuhan kecil, bonet akan terbuka. Bukan itu sahaja, Menghidupkan enjin dari jauh dapat juga dilakukan. Semua itu Bella telah cerita diatas. 


honda civic

 10. WARNA Yang Menarik

Civic serba baharu ditawarkan dalam lima warna iaitu Merah (Dark Ruby Red Pearl), Kelabu (Modern Steel Metallic) dan Hitam Mutiara (Crystal Black Pearl,disamping dua warna baharu iaitu Perak (Lunar Silver Metallic) dan Putih Mutiara (White Orchid Pearl). Dua warna baharu pada Civic ini akan digunakan pada model-model lain keluaran Honda Malaysia. Disamping itu,kemasan pelapik lembut berkualiti tinggi dipasang untuk menyerlahkan personaliti Civic serba baharu yang ranggi dan memiliki karekter premium. 

Bagi mencapai kesenyapan kabin dan  meningkatkan lagi kualiti pemanduan, pakej ruang dalaman Civic serba baharu dilengkapi sistem kalis bunyi yang ringan. Ia merangkumi pelapik pada bahagian bawah kenderaan dan sistem pengasingan bunyi bising pada pintunya. Bella telah diberi peluang untuk memandu Honda Civic baru ini, dan secara keseluruhannya, Honda berjaya mengurangkan tahap bunyi bising, getaran dan kekasaran (NVH). Tidak terasa langsung lubang - lubang kecil dijalanan.

Korang boleh baca pengalaman Bella sendiri  (Keupayaan Honda Civic Telah Terbukti)

Maklumat lanjut mengenai Civic serba baharu, pelanggan boleh mengunjungi mana-mana pengedar Honda; hubungi nombor Tol Percuma Honda di talian 1-800-88-2020 atau layari laman web www.honda.com.my atau www.ridethedream.my untuk meneroka ciri-cirinya yang menarik

Selamat memandu, Ikhlas Bella idura 💋

You Might Also Like

0 ulasan

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.