20 KEBAIKAN MINUM CUKA APPLE - APPLE CIDER VINAGER (ACV)

Puasa memang banyak kebaikannya. Merehatkan usus dan dalaman perut yang dah bekerja sepanjang tahun, jadi bagilah perut berehat seben...


CUKA EPAL, APPLE CIDER VINAGER

Puasa memang banyak kebaikannya. Merehatkan usus dan dalaman perut yang dah bekerja sepanjang tahun, jadi bagilah perut berehat sebentar ya. Niat puasa memang demi YANG MAHA ESA, tapi banyak kebaikannya kan? Paling penting ramai yang menyelam sambil minum air. Ambil kesempatan menguruskan badan sekali. Tak apa, tak ada apa yang salahnya pun. Cuma niat puasa jangan terpesong dari landasannya sudahlah. Sambil - sambil kita memperbaiki alam dan meningkatkan kesihatan, Bella nak tambah lagi dengan minuman tambahan yang dapat menambahkan lagi berbagai kebaikan hanya daripada sebotol Cuka Epal. Jom Bella kongsikan,20 KEBAIKAN MINUM CUKA APPLE - APPLE CIDER VINAGER (ACV)

DETOX TERBAIK

20 KEBAIKAN MINUM CUKA APPLE - APPLE CIDER VINAGER (ACV)
  1. Diperbuat dari buah epal segar yang mengandungi vitamin, pectin, pottasium, sodium, magnesium, kalsium, fosforus dan zat besi.
  2. Membantu merendahkan glukosa darah dan tahap insulin untuk kehidupan lebih sihat.
  3. Sedap tanpa bahan pengawet jadi lebih selamat dan lebih menyihatkan tubuh badan.
  4. Mengekalkan kecergasan badan sepanjang bulan puasa kerana ia turut membekalkan tenaga dan kesihatan yang berganda.
  5. Membantu sistem pencernaan untuk lebih mudah membuat proses pelawasan. 
  6. Melambatkan pengosongan gastrik. 
  7. Melegakan  sakit tekak buat mereka yang sakit tekak , gatal tekak mahupun batuk. 
  8. Mengurangkan berat badan 
  9. Asid asetik yang terdapat dalam cuka epal ini boleh mengimbangi gula dalam darah.
  10. Meningkatkan sensitiviti insulin. 
  11. Memberikan perlindungan terhadap kulit dengan cara mencegah kulit menjadi sangat kering.  (mereka yang memilik kulit sensiitf tidak digalakkan menggunakan ACV)
  12. Mampu membunuh bakteria dan digunakan sebagai bahan pengawet semula jadi.
  13. Mengandungi detoksifikasi khas untuk kecantikan kulit, mengurangkan keguguran rambut, merawat masalah kerapuhan kuku dan gigi serta masalah sinus.
  14. Menggelakkan masalah senak perut.
  15. Mengurangkan rasa letih sepanjang bulan puasa.
  16. Menglegakan sore throats.
  17. Tiada bau yang tidak menyenangkan dan rasanya sedap.
  18. Sesuai digunakan didalam masakan sebagai penganti asam jawa dan gula untuk memasak ayam masak merah / acar. (cadangan Chef Wan)
  19. Mengunakan pemanis semulajadi iaitu madu asli yang juga dikenali sebagai antioksidan dan antiseptik dengan ciri - ciri pembersihan dan juga mempunyai sejumlah kecil vitamin dan mineral.
  20. Madu semula didalamnya yang membawa 1001 khasiat.
Percaya tak? Hanya dengan mengamalkan 2 sudu Cuka Apple dari Surya Malaysia ini, korang boleh dapat punya banyak khasiat. Langsung tidak rugi jika korang beli. Bagi Bella, setiap satu dapur di setiap rumah, mesti simpan sebotol APPLE Cidar vinegar with honey KELUARAN SURYA MALAYSIA  ini.

CARA MENYEDIAKAN AIR DETOX MENGGUNAKAN CUKA APPLE - APPLE CIDER VINAGER (ACV) SURYA.MALAYSIA

surya malaysia, resepi air cuka apple sedap

Menyediakan air detox menggunakan cuka epal dari Surya Malaysia sangat senang sebab ia sudah sedia ada madu didalamnya. Bagi yang suka manis bolehlah tambah sedikit gula, bagi yang mementingkan kesihatan dan mahu serious kurus, korang hanya perlu 2 sudu Cuka Epal dan terus tambahkan dengan 180ml air. Sejuk atau panas tiada masalah. Dua - dua akan menghasilkan rasa yang sama. 

cuka apple, air apple

Siap!!! sedia untuk diminum. Rasanya sedikit masam. Baunya hanya berbau epal. Jangan ragu dan was - was untuk menggunakannya !! Sebab ia 100% dijamim HALAL.

resepi air cuka, resepi, surya malaysia


Cara hendak beli senang sangat. Korang boleh di BELI di WATSON atau beli ONLINE DEKAT LAZADA atau SHOPEE MALAYSIA. Bersama - samalah kita menyahut misi SURYA MALAYSIA dengan visi "Kesihatan untuk semua" yang mendorong mereka untuk menyediakan penyelesaian penjagaan kesihatan yang selamat, murah dan berkesan untuk semua, Surya Malaysia  bertujuan untuk menyediakan produk kesihatan dengan sentuhan tempatan yang akan meningkatkan landskap penjagaan kesihatan di malaysian dan akhirnya memberi kesihatan kepada semua.


 Untuk Maklumat lanjut :

Selamat mendapat segala kebaikan dari APPLE Cidar vinegar with honey KELUARAN SURYA MALAYSIA. Benda yang baik, haruslah dikongsi.

You Might Also Like

12 ulasan

  1. memang banyak khasiatya,dah suka pulak amik cuka epal ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju!! Semua makanan saya tambah cuka epal ni.

      Delete
  2. ada jugak baca cuka apple bantu untuk kuruskan badan kan.. tapi sy tak jumpa lg cuka apple yang meyakinkan dan halal.. lepasni dah tau la, cari je jenama ni. Dah diyakini halal kan.. mekasih kak.

    ReplyDelete
  3. Manfaat yang banyak kawan I dapat dengan minuman cuka epal: Ia meningkatkan proses immune system dan juga selesaikan masalah sembelit bagi sesetengah orang.

    ReplyDelete
  4. boleh turun kan kadar kolestrol tak?

    ReplyDelete
  5. Nok ty, bila masa yang sesuai utk minum cuka epalni

    ReplyDelete
  6. Anak saya umur 9 tahun & 7 tahun boleh minum x?

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.