Template or theme untuk all blogger

Ok.. sebelum ni saya ada cerita macam mana nak buat blog kan? Sekarang kita share plak link untuk tukar template ataupun theme blog kepada ...

Ok.. sebelum ni saya ada cerita macam mana nak buat blog kan? Sekarang kita share plak link untuk tukar template ataupun theme blog kepada theme yg sedia ada..Ini akan susah sikit.Sebab budak baru belajar kan jadi kita sama- sama lah belajar.okeey?

Contoh theme yang cumel2x.
Kalau susah sangat boleh je ambil template yang sedia ada ataupun telah di sediakan oleh blogspot seperti yang telah saya ceritakan dulu still cantik ataupun nak yang grand and meletup.Kenalah pilih theme ataupun template baru yang disediakan oleh pihak ketiga. Cari je mana2x website ataupun mana2x blogger yang menyediakan perkhidmatan seperti itu. Friend mudah sangat. Saya dah buat link kat bawah ni korang tinggal click dan pilih jer. Thanks to me cepat.. HAHA gurau tau...

http://www.shabbyblogs.com.html
http://www.bietemplates.com
http://www.dantearaujo.net/search/label/Free%20Template
http://btemplates.com http://www.ourblogtemplates.com
http://lenatoewsdesigns.blogspot.com/
http://www.eblogtemplates.com/templates/blogger-templates
http://www.forfreebloggertemplates.com
http://www.bloggertemplatesfree.com 
http://simplychicblogs.blogspot.com/

Kebanyakan template Blogger yang disediakan oleh pihak ke tiga dalam format fail zip (compressed file). Setelah dimuat turun Unzip (extract) dulu fail berkenaan sebelum boleh digunakan. Dapatkan dan install aplikasi winzip.Saya try nak put link for this application winzip tapi tidak berjaya.Korang cuba dulu.Kalu tak boleh korang tinggalkan comment saya try tolong lah nanti.Ahaks.Saja nak di comment.

Sebelum menukar template baru pastikan semua widget-widget pautan pada laman lain, kod-kod, script-script, kod-kod gambar atau imej, skrip slideshow yang terdapat dalam sidebar blog sekarang di simpan (back-up) cara terlebih dahulu. Simpan semua kod-kod, skrip-skrip, pautan-pautan yang ada dalam Notepad atau dalam apa-apa text editor lain. Jangan lupa dengan Meta verification tag yang didaftar dengan enjin pencarian mesti di copy dan disimpan untuk dimasukkan dalam template baru. Begitu juga jika ada Javascript yang telah dihos dan dimasukkan kemudian dalam kod template blog mesti disimpan terlebih dahulu. Jika tidak semuanya akan hilang bila template baru digunakan.

Blog kat template ni semuanya cecantik.plak plak nak pilih.Sampai saya pun berhari2x, berjam2x tukar theme je.. hahahaha... takda kerja kan? nak theme kababommm punya pasal. KONonnyer la....

Kat sini saya bagi link template comel2x dan cecantik dulu k.. pasni, i will share to all of u camne nak tukarkan nya plak. Susah tapi bukan mustahil.

KORANG semua boleh la klik Cara Nak Download NEW tHEME for Blogger sambungannya ok. Mungkin lagi detail dan senang nak faham. 

with love... Isabella idura.Selamat Mencuba.


You Might Also Like

12 ulasan

  1. ok, dah jadi follower blog ni :)
    nak suruh tunjuk ajar,,saya pun blogger baru jugak..huhu
    pepun, tmbh dulu follower..mudah je.buat segmen tmbh follower pastu bg hadiah..jgn lupa ping entri kt group blogger di fb.

    ReplyDelete
  2. Thanks you nick.hargai sgt2x comment dari nick. Kat ne segmen tu? Cane nak buat? Ping kt group blogger?ok2x saya cuba sedaya upaya.thanks again.

    ReplyDelete
  3. tak..segmen nak tmbh follower tu awak kena buat sendiri..boleh tgk contoh blogger lain yg dah buat..ping tu maknanye publish entri kat kelab blogger kat fb..bnyk..cuba la search.

    ReplyDelete
  4. Nick, nak tanya.ada tak macam fasiliti kita bayar kat google pastu pengguna cari je blog kita akan keluar tmpt pertama. Ada domain kena bayar kan? Tp wil change to .com. takda blogspot dah. Terima kasih cikgu.

    ReplyDelete
  5. salam.mummy dah singgah & jd follower awak :)
    welcome to blogger world.Yg penting sabar,jgn mengalah dan rajin2 BW.Join fb blogger2+rajin anjurkan segmen/GA utk tarik ramai follower :) dan stsa upgrade & mantapkan blog awak k..
    btw,jom join segmen mummy..http://penabirumummy.blogspot.com/2013/02/segmen-santai-blogger-bersama_16.html

    ReplyDelete
  6. Thanks.. Love u mummy aien. Saya memang nak join. Tu yang saya pergi ke page mummy tapi saya masih tak faham cane nak join. HAHAHA. sengal sgt. Tapi saya mesti join punyalah. Ngah godek2x ni. selamat berkenalan mummy.

    ReplyDelete
  7. salam,boleh x tlg buatkan x phm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak... tang mana yang x faham? yang ni bella just share link untuk ambik theme yg cantik. Cara buatnya bukan kat sini la syg...

      Delete
  8. salam sis...bole x gtaw mana nak save semua post sebelum nak change new template tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam... awak pergi kat theme kan.. untuk tukar theme kat bahagian atas sekali bahagian kanan..ada button Backup/Restore kan? tekan kat situ. Nanti dia akan restore kan theme yang lama tu. masuk link yang bella bagi ni. lagi detail ok..

      http://isabellaidura.blogspot.com/2013/02/cara-nak-download-new-theme-for-blogger.html

      Delete
  9. Assalammualaikum..singgah blog walking.. mencari sedikit ilmu.. mohon dihalalkan ilmu yg dpt dipelajari dr blog ini.. Dah follow pn.. feel free blog walking di blog sy pl.. http://www.sarahsamsuri1502.blogspot.com

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.