Macam mana nak buat post di Blog

On saturday saya dah post pasal nak wat blog kan? Jadi ari ni saya nak share cari nak post plak. lagilah senang kan? hahaha. ok.. 1.Korang...

On saturday saya dah post pasal nak wat blog kan? Jadi ari ni saya nak share cari nak post plak. lagilah senang kan? hahaha. ok..

1.Korang pergi click pada start blogging.

Macmnilah rupanya.Taip pada title dan start taip apa yang anda nak share.
2.Sebelum korang nak publish u all boleh jugak view dulu.Pastu publish.kini korang dah berjaya menghasilkan blog pertama anda.Tahniah!!! yeaaayyy!!!. Korang boleh menambah gajet dan fungsi tambahan lain pada blog ini bagi menjadikan ia lebih cantik dan disukai ramai.Tukar je kpd blog kesukaan korang.

3.Cara nak menambahkan gajet pergi ke dashboard dan click pada layout sebelah kiri. pastu akan keluar screen yang menunjukkan susun atur layout anda.Cari kotak yang tertulis ADD GADGET. klik kat situ.Kotak ADD GADGET lain2x mengikut susun atur blog korang.Macam aku punya kat sebelah kanan.

Contoh kotak add gadget pada Blog Hudah.

4.Pastu korang boleh la pilih gadget yang korang rasa perlu pada blog korang.Nak korang just click pada nama dia.Nak remove plak klik edit pastu remove.Kalau korang nak yang lagi advance just klik kat more gadget.Kat situ ada lebih 1000 gadget ok.Semoga berjaya.

contoh-contoh gadget.
Saya nak wat kerja sikit ni...Jadi nanti continue plak cara2x nak tukar theme blog.Ni yang leceh sekali ni.Tu mungkin bagi orang cetek it macam saya ni.Kalau yang dah advance tu baca mesti gelak sakan.
ok.. DAAAA.......aaaa......

You Might Also Like

3 ulasan

  1. salam.nk tnye, mcm mna nk tambah header kt blog tu, sbb blog saya cume ad home je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok strawberry.. nanti ada masa saya buat post sal header yer..

      Delete
  2. tq info yang berguna... jemputlah singgah ke blog saya : http://www.suemilie.blogspot.com/2015/05/cucur-kentang-rangup.html

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.