Bajet Pengangkutan ke Singapore

New experience....new mood... new look... at another  country... YES!!! oversea... SINGAPORE !!! (hahaha ayat macam g paris.. tak leh bl...

New experience....new mood... new look... at another  country... YES!!! oversea... SINGAPORE!!!
(hahaha ayat macam g paris.. tak leh blah..).Nak share sikit Pengalaman kami ke singapore..Nak cite ke pasal singapore?tak perlu kot mesti semua dah tahu sebab dekat sgt ngan johor kan? Sempadan jer. Bercuti di Singapore memang best. Seriusly x tipu.

Singapore we come..!
Saya jika nak kemana - mana memang saya akan buat research 2 atau 3 bulan sebelum tau.Semangat tol kan? ahaks.Jadi saya dah buat reseacrh samada menggunakan kereta, public transport atau flight lg murah. Mengikut kira2x sayalah sebab percutian bajet kan. Happy2x je kan.janji enjoy!!! Mengikut sumber-sumber yg dipercayai paling murah adalah menaiki bas dari kuala lumpur ke singapore.Hanya dengan bawah rm50.00 kita boleh sampai ke singapore. Boleh check pada link www.tranasional.com nanti disenaraikan harga tiket tu.

Nampakkan harganya.Kalau tak nampak masuk link kat atas ok.
Tapi macam renyah sikit.Nak bawak beg.Kalau pergi satu hari je okla kot. Kena ikut jadual bas.huhuhu.ngada2x. Nak kena g bus station lagi.Most bad thing,i dont like smoke smell. I alergik sgt.serius.Jadi saya tak kira la berapa kosnya. Saya skip kos untuk ke singapore menggunakan bas ni.
Second choice my can drive our own car.Macam saya. Kete kecik  mycar jerrr. Kalau guna kereta sendiri dari kuala lumpur ke singapore boleh pandukan plan saya ni.

Comelkan kete caya? pink gitu. bintik2x lagi.Ahaks.

Ini plan saya dari kl sampai Johor Baharu sahaja. Sbb memg nak cut cost gegila kenalah tido kat JB. Kalau nak tgok penginapan bajet saya klik je (Penginapan ke singapore). Sebelum korang pergi bolehlah congak2x berapa kos nya. Plan ni saya buat lama tau. Untung je korang saya dah kirakan.


Dari kuala lumpur ke Johor menggunakan kereta

Minyak lebih kurang rm100 pergi + rm100 balik = rm200 (xkan lebih rm200 kalau x sesat).
Tol = rm100.
so, total dalam rm300 untuk kos perjalanan menggunkan kereta sendiri.

Pilihan ketiga plak adalah dengan menaiki kapal terbang. Tgok2x tiket flight harga flight paling murah time ni TIGER AIRWAY = rm286.00 dan AIR ASIA = rm270.00. Masalah untuk flight plak. Sape nak hantar pergi LCCT? Kalau bawa kereta nak park mana?Silap2x harga parking lagi mahal dari harga tiket flight. Jadi perasan tak? Kos lebih kurang je. Cuba naik flight kena tengok waktu yang promo murah punya. Kadang-kadang tengah malam. Rugi plak sewa hotel untuk setengah hari je. Bayar sama je. Full. 

Jadi time ni keputusan bella naik kereta. Tapi cian sangat kat driver. Tak tido drive dari petang sampai keesokkan paginya. Jauh kot. berjam2x. Memandangkan hotel hanya boleh masuk lepas pukul 3 kenalah tukar baju dan mandi kat hentian je. Okla.. dari tak mandi.

So dah dapat idea tak dari pengkongsiaan bella ni? Ni belum full bajet lagi. Korang tambah la lagi rm50.00 ke untuk makan semasa perjalanan. Saya pun singgah 2x untuk makan. Jalan malam. Jimat minyak, Tapi sejuk gilerrr!! bawak je selendang ke. Selimut ke... ok?

Sambung next entries Penginapan Bajet Ke Singapore.

with love.isabella idura.

You Might Also Like

4 ulasan

  1. selamat malam.
    blog sungguh menarik.

    jika memerlukan transport untuk tour singapore,boleh terus email ke restastotra@gmail.com
    terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni boleh minta tolong Bella promote kan perkhidmatan awak. Terima kasih.

      Delete
  2. sekadar bertanya, berape anggaran bajet ye nak buat semua ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak nak pergi naik apa? Kan saya ada bagi cadangan kat atas tu? Bajet berbeza-beza ikut pengangkutan yang kita nak gunakan.Selamat membaca.

      Delete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.