Monday

Cabaran Diet KE Dua Minggu

Diet ini dia macam ada masa yang kita rasa memang kita Boleh! Memang akan kurus. Tapi ada masa kita rasa macam sia - sia. Contoh dah tak makan gila - gila selama 2 minggu. Tapi, timbang sama juga. Jarum menunjukkan angka yang sama. Mesti tension kan? Korang jangan risau. Korang teruskan saja dan jangan timbang. Ukur pula pinggang ke, peha ke, jari ke, mesti ada yang mengecil. Betul. 


Cabaran Diet KE Dua Minggu

Hari yang ke 14 ini.Adui! Sekarang berat dah jadi 66kg. Hurrayy!! Mulalah cakap dekat HB yang hari ini minta kebenaran nak makan coklat dalam peti ais. Jauh terbang dari New Zealand tu. 

cara kurus

HB kata, barulah nak kurus sikit. Dah nak makan coklat. Sia - sia!! Jadi, coklat bertahan ya. Nanti Bella gigit awak semua. 😢 Penting sokongan suami. Sebab dia yang nak tengok kita cantik hari - hari.

Target 1200 kalori hari ini macam biasa.

Sarapan Pagi

⤁ Tuna Mayo Salad Sandwich - 425kalori (1 keping sahaja)

Makan Tengah Hari

⤁ Tuna Mayo Salad Sandwich - 425kalori (1 keping sahaja)

Makan Malam

⤁ Kellogs Cornflakes 2 cups - 173 kalori
⤁ Strawberry Milk 200ml - 138 kalori

Snacks 

⤁ Carrot Cake With Walnut 80gram - 320 kalori


GAGAL !!! Kalori hari ini lebih -182 kalori. Alamak!! Bella tak sangka Sandwich yang Bella beli dekat pasar raya tinggi sungguh kalori nya. Kalau Bella tahu, baik makan nasi. Sebab walaupun makan sandwich yang berkalori tinggi ni, Bella tetap lapar.

Senaman hari ini adalah senaman ringan saja. Selamat mencuba.

4 comments:

  1. cayalah bella..blh brthn dr xmkn nasi..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sakit dan perit, tapi terpaksa. Kena cabar diri. ☺️

      Delete
  2. happy diet journey sis...kite x start2 jugak..asyik komen kat blog org...adoii laa..hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cepat!! Mulakan sekarang! Jangan tunggu2x. Awak ikut je makanan yang saya makan tu.Senam sikit2x seriously turun. Walaupun sikit. ☺️

      Delete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.

Kelab blogger Ben ashaari

Kelab blogger Ben ashaari