Tuesday

BERJERAWAT TANDA RESDUNG?- HERBA TOK AKI

tip muka licin, tip bebas jerawat

Seronok betul kalau ada muka yang bersih dan licin kan? Tapi, jerawat sering menganggu. Bella rasa, semua orang pernah mengalami masalah jerawat kan? Bella pun Pernah. Sekarang pun masih ada jerawat menempek dimuka. Alhamdullilah tumbuh berlambak di bawah muka. Pakai tudung tidak nampaklah. Tapi, rasa pelik jugalah. Jerawat ini apa? Tidak boleh hilang terus Ke?

Jerawat (acne vulgaris, acne) adalah gangguan pada kulit yang terjadi ketika minyak dan sel kulit mati menyumbat pori-pori. Jerawat merupakan permasalahan yang paling umum pada kulit, yang dicirikan dengan hadirnya komedo, kulit kemerahan karena iritasi, noda hitam, atau bintik merah membengkak hingga bernanah. Ramai yang kata BERJERAWAT TANDA RESDUNG.Betul ke? Biar Bella Google lepas itu nanti Bella ceritakan disini. Betul ke Jerawat adalah Tanda kita menghidapi penyakit RESDUNG.

RESDUNG
punca penyaki resdung, ubat penyakit resdung

Korang tahu ke Resdung itu apa?  Resdung ialah radang pada rongga-rongga sinus di dalam tulang muka yang bersambung dengan hidung. Biasanya lendir dihasilkan oleh rongga-rongga ini pada setiap masa dan akan mengalir kedalam hidung . Jika saluran sinus ini tersumbat, lendir tersebut akan terkumpul dan akan menjadi pekat seterusnya akan menyebabkan membiakkan kuman bakteria dan jika dibiarkan berterusan tanpa sebarang rawatan resdung akan menyebabkan kesihatan anda mula terjejas.

TANDA - TANDA RESDUNG

PENGHAPUS JERAWAT, PENGHILANG JERAWAT

Ini bahagian paling penting. Betul ke Jerawat Tanda - tanda kita menghadapi Resdung. Kalau betul, Selain mencari produk rawatan untuk mencantikkan kulit muka, kita kena turut mencari penawar Resdung. Diantara tanda - tandanya :-

  • Sering mengalami hidung tersumbat.
  • Mempunyai lendir dari hidung dan tekak
  • Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
  • Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
  • Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
  • Gejala alahan hidung seperti kerap bersin terutamanya pada waktu pagi, gatal hidung
  • Mengalami jerawat di muka dan badan
  • Nafas berbau
  • Kulit kepala berkelumumur, gatal dan rambut gugur
  • Sering berasa sakit kepala, pening dan migrain
Alamak.Memang betul lah muka berjerawat ini tanda Resdung. Maknanya korang kena ubati Resdung korang dulu untuk mendapatkan kulit muka yang licin dan baru kita perlu cari produk kecantikkan muka pula. Kita kena bersihkan dalaman dulu, baru kita mantapkan bahagian luarannya. Giteww.. Apa cara untuk ubati penyakit Resdung ini ya?

PETUA MERAWAT RESDUNG SECARA TRADISIONAL

rawatan resdung secaa tradisional

Bella kongsikan Petua orang dulu -dulu dalam merawat resdung secara tradisional iaitu menggunakan bahan semulajadi.  Ramai yang lebih suka merawat secara semulajadi kerana kurang mempercayai teknologi moden. Banyak sebenarnya jika korang search dan baca atau dengar sendiri dari mulut ke mulut. Tapi Bella ambil 2 petua saja yang Bella rasa agak tertarik.

Petua menggunakan Lidah Buaya

Mungkin sepanjang ini kita hanya tahu khasiat lidah buaya untuk merawat rambut. Namun faktanya, lidah buaya boleh dipakai untuk mengubati resdung sebab mengandungi sifat antiseptik. Cara pakainya adalah dengan menitiskan lendir atau gel lidah buaya pada hidung. Agar lebih berkesan, minumlah rebusan lidah buaya secara teratur.

Petua menggunakan Limau Nipis dan Daun Pandan




Petua hilangkan resdung tradisional yang kedua, ialah memakai campuran limau nipis dan daun pandan. Caranya:-
  1.  Siapkan 8 buah limau nipis dan 10 helai daun pandan.
  2. Hiris halus-halus daun pandan.
  3. Peras buah limau hingga menghasilkan air limau yang banyak, saring air untuk memisahkan bijinya.
  4. Campurkan air perasan limau denga daun pandan.
  5. Ramas daun pandan beberapa minit sehingga air berubah menjadi kehijauan.
  6. Tapiskan sampai tertinggal air saja.
  7. Basuh atau cuci muka terlebih dahulu.
  8. Basuhkan air tadi ke wajah Anda, elakkan terkena mata atau bibir.
  9. Tunggu wajah kering lalu sapukan lagi.
  10. Lakukan setiap 3 jam untuk hasil yang lebih baik.
  11. Selepas berakhir, cuci wajah Anda dengan air biasa.
Cara yang kedua ini, dikatakan tidak sesuai untuk kanak - kanak kerana akan memberikan rasa yang amat pedih. Jadi, Rawatan tradisional juga ada baik dan buruknya.

Macam Bella, Bella menghadapi beberapa masalah dan pertanyaan dalam kepala. Mana nak cari alovera ditengah bandar meropolitan ini? Berkesan ke? Bila nak buat dan bancuh semua bahan - bahan ini? Hendak merujuk dan bertanya kepada siapa? Takut cara Bella salah. Selamat ke? Confirm baik ke? Apa kesan sampingan? Jadi lebih baik Bella mencari perawatan resdung secara moden tetapi menggunakan bahan - bahan semulajadi.

tok aki, herba tok aki


MUDAH MERAWAT RESDUNG DENGAN HERBA TOK AKI

Ramai yang cadangkan Bella mencuba dan menggunakan Herba Tok Aki. Macam Bella ini, sangat sibuk dengan tugas harian dan langsung tiada masa hendak fikir cara untuk merawat resdung yang menyebabkan jerawat ini. Jadi Bella diperkenalkan dengan Herba Tok Aki. Ia juga diadun daripada bahan semulajadi. Herba Tok Aki juga mempunyai beberapa rangkaian produk khas untuk merawat penyakit  redung iaitu :-
  • Herba Resdung Tok Aki 
  • Jus Herba Tok Aki
  • Sabun Herba Tok Aki
  • Kapsul Rahsia Rimba

HERBA RESDUNG TOK AKI

perawatan resdung

Herba resdung Tok Aki adalah penawar resdung tradisional terbaik kerana ia diperbuat daripada 100% ramuan kayu terpilih tanpa bahan kimia. Cara penggunaannya sangat lah mudah. 
  1. Ambil sedikit serbuk Herba Resdung Tok Aki menggunakan jari kelingking.
  2. Baca selawat.
  3. Letakkan pada bahagian dalam tulang hidung disebelah kiri dan kanan.
  4. Duduk dan tundukkan kepala selama 10-20 min sehingga lendir keluar.
  5. Urutkan hidung dari atas ke bawah sehingga lendir keluar.
  6. Biarkan lendir keluar sehingga hidung rasa kosong dan selesa.
  7. Bersihkan dan lap hidung.
Korang hanya pakai sedikit pada rongga hidung. Malah ia akan bertindak pantas seawal 5 minit dengan mencairkan lendir-lendir punca alahan sekaligus mencuci kotoran dan kuman yang tersekat dalam rongga hidung. Ianya mempunyai pengesahan KKM mahupun penggunaan bahan yang halal. 

Herba Resdung Tok Aki adalah kategori persediaan herba. Kandungan 100% herba kayu terpilih & tiada kesan sampingan. Produk yang perlu berdaftar dengan KKM adalah kategori ubat (MAL) dan kosmetik (NOT). Persediaan herba adalah seperti kita buat herba sendiri seperti mencari akar kayu dan rebus untuk hasilkan produk semulajadi.

Pada mulanya, Bella takut sangat hendak cuba. Takut keluar ulat. Tapi, bila Bella calitkan sedikit didalam hidung, terasa tindak balas. Tetapi tiada lendir yang keluar. Mungkin Resdung Bella tidak kuat atau Bella kena tengok sekali lagi. Sebab kena cuba sehingga 7 hari. 

JUS HERBA TOK AKI


ada resdung, merawat resdung

Jus Herba Tok Aki Diperkaya dengan khasiat semulajadi buah-buahan terpilih seperti jus buah delima dan ekstrak acai beri, Jus Herba Tok Aki juga sesuai untuk semua peringkat umur. Rasa yang lazat dan sesuai untuk seisi keluarga.Ia penuh dengan khasiat semulajadi dari ramuan berkualiti. Ia juga selamat dan tiada meniggalkan kesan sampingan. Kebaikannya adalah seperti Meningkatkan imunisasi dan daya tahan tubuh dan juga Membantu mencegah alahan resdung daripada dalaman. Penting untuk kanak-kanak membesar dengan sihat. Kesan seawal satu minggu  dan juga amat sesuai untuk kanak - kanak. Cara makan : 10ml pagi dan malam setiap hari 



SABUN HERBA TOK AKI


herba resdung, herba tok aki, tanda-tanda resdung

Sabun Herba Tok Aki ia adalan pencuci wayah yang penuh dengan khasiat daripada susu beras, madu dan kayu manis, Sabun Herba Tok Aki membantu membersihkan kulit secara lembut dan efektif. Khasiatnya banyak dalam Membantu mengurangkan resdung, Mencerahkan kulit dan juga Mengurangkan jerawat dan parut jerawat . Tidak cukup dengan itu ia juga mengurangkan jeragat dan Mengatasi masalah kulit. Menghilangkan kotoran diwajah dan badan dan juga Mencegah jangkitan kuman dan kulat.
RAHSIA RIMBA KAPSUL RESDUNG



Kapsul Rahsia Rimba dengan ekstrak herba tradisional dan ramuan terpilih, Kapsul Resdung Rahsia Rimba mampu mengurangkan maslaah resdung secara efektif dan mencegah gejala resdung secara dalaman. Mudah dibawa dan sesuai untuk seisi keluarga. Khasiatnya pula, Mengurangkan masalah resdung secara efektif , Mencegah masalah resdung daripada dalam ,Mengurangkan alahan ,Tiada kesan sampingan dan selamat digunakan ,Kesan seawal 3 hari penggunaan dan Membaikpulih sel kulit dan mengecutkan jerawat
Maklumat lanjut, korang silalah rajin- rajin ke :

Hotline : 019-3473083

PROMOSI & CABUTAN BERTUAH!!!!!!!!!!

Eh2x.. Sebelum Bella terlupa.Ada berita baik untuk korang yang masih mencari jalan penyelesaian dalam merawat penyakit resdung. Jangan biarkan ianya melarat dan memudaratkan tau. Herba Tok Aki memberi korang DISKAUN sehingga 20% beserta FREEGIFT  untuk pembelian produk Herba Resdung Tok Aki penawar resdung tradisional terbaik dipasaran. Mudah je nak dapat hadiah Taip “BR TOK AKI” whatsapp ke 019-347308.

Ada lagi berita baik ni untuk korang. Dengan pembelian RM100.00 dan ke atas ke atas mana-mana produk Tok Aki, akan berpeluang menyertai Cabutan Bertuah 1gram Gold Bar (3 pemenang akan dipilih daripada jumlah penyertaan). Tarikh tutup penyertaan adalah 31 Januari 2017.

APA KATA MEREKA YANG BERPUAS HATI DENGAN HERBA TOK AKI

HERBA TOK AKI






Selamat Mencuba..

2 comments:

  1. Cabutan bertuah wowwwwwwww gold bar tu menarik

    ReplyDelete
  2. seksa wooooo resdung ni,payah jugak nak cari ubat kena tgk serasi ke tak

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.

Kelab blogger Ben ashaari

Kelab blogger Ben ashaari