Tempat Makanan Halal Di Korea

Jom Bella kongsikan dengan korang semua tempat dan restoran yang menyediakan makanan halal semasa Bella Bercuti di South Korea. Gimhae , S...

Jom Bella kongsikan dengan korang semua tempat dan restoran yang menyediakan makanan halal semasa Bella Bercuti di South Korea.

Gimhae , South Korea



Restoran Halal yang Bella pergi di Gimhae adalah Ullengdo Haamultang. Menyediakan hidangan lebih kepada makanan laut.


Ini adalah diantara hidangan yang dihidangkan. Bella ingatkan Spaghetti. Rupanya ia adalah sayuran yang rasanya seakan - akan taugeh.
Suseon Lake, South Korea



Marley Coffee. Cafe yang menyediakan kopi yang sangat sedap. Marley coffee ini terletak betul - betul dihadapan keindahan Pepohon sakura. Mesti singgah.

Daegu, South Korea


Makan malam Bella di Daegu di sebuah Restoran yang amat terkenal dengan masakan ketam nya.



BabDodok nama restoran ini. Makanan paling Bella teringat - ingat sampai sekarang. Masakan di Restaurant BabDodok ini. Sesangat sedap.

Mungyeong , South Korea


Restoran ini terletak dikawasan yang sangat damai dan agak terpencil.Tapi keadaan sekitarnya amat tenang dan cantik. MoSimJeong Gyeongbuk Traditional Cuisine. Restoran yang mesti korang pergi bila ke Mungyeong South Korea.


Paling terharu, tukang masaknya sanggup belajar cara-cara memasak makanan halal mengikut syariah. Terbukti tidak sia - sia. Sangat sedap dan terbaik!!

Andong, South Korea


Makan malam di Andong pula, kami memilih untuk makan di Myeongka Andong Chicken Stew.


Chicken Stew yang dihidangkan dalam pinggan paling besar. Bella rasa, ia seakan - akan soo hun yang dicampur dengan sos tiram dan ditambah ayam, cendawan dll. Sangat sedap. Cuma bila sedut perlahan - lahan. Soohun ini laju masuk ke tekak. Sedap.



Restoran halal yang Bella makan ini, terletak amat berdekatan dengan V-Train. Mountain Vege Bibimbap. Menghidangkan Bibimbap yang kesemua hidangan boleh dikatakan berasaskan sayuran sahaja.

Gyeongju, South Korea


Restoran Ssukbujaegi yang terletak ditepi jalan. Masa kami sampai, restoran ini sangat penuh. Menunjukkan betapa sedapnya kedai ini.


Nama lain bagi restoran ini adalah Korean Vegetable well being Academy Restaurant. Namanya pun dah Vegetable iaitu sayur. Jadi, bahan-bahan yang digunakan pun hanyalah sayur dan sememangnya halal.


Di Gyeongju juga, Bella makan di sebuah restoran yang amat popular dengan Grilled Fish. Ikan bakar. Terdapat dua jenis ikan bakar yang dihidangkan kepada kami. Sedap sangat. Jangan lupa jika sampai ke Gyeongju mesti singgah di restoran halal yang menyediakan ikan bakar special ini. Restaurant Seokumteo.

Busan,South Korea

Restaurant ini namanya Turkish Food & Capadoccia. Namanya saja Capadoccia, tapi ada di Busan South Korea. Memang puas hati makan disini.


Makanan yang dihidangkan semua didalam portion yang besar. Memang puas dan kenyang makan. Bella rasa, restoran ini memang dah terkenal sebagai restoran makanan halal terbaik di Korea. Sebab, masa Bella tengah makan pun, ramai pelancong dari serata tempat datang makan ke sini. Terbaik.


Restoran terakhir yang Bella makan di Busan sebelum balik ke Malaysia keesokkan harinya adalah Cheongsapo Hajininae. Sedap!! Sangat Sedappppp!! Bella rasa macam nak bawa resepi ini masak di Malaysia. Nampak simple. Tapi sedap. Kena dengan tekak Bella. Kedudukan restaurant ini amat hampir dengan laut. Rindu sangat hendak pergi sini lagi.

Inilah restoran Halal yang Bella pergi sepanjang Bercuti ke Korea.Korang tunggu Bella lebih terperinci nanti ok. Semoga bermanfaat.

Maklumat Penerbangan :-


KL ke Busan: 4x seminggu
KL ke Seoul: 2x sehari


AirAsia X merupakan syarikat penerbangan kos rendah yang pertama memperkenalkan Premium Flatbed dimana tetamu boleh mengharapkan untuk menikmati produk dan perkhidmatan premium seperti pilihan tempat duduk, keutamaan daftar masuk, keutamaan boarding, keutamaan ruang penyimpanan barang, Peruntukkan bagasi 40kg, percuma makanan, bantal dan selimut bagi pengguna premium.


AirAsia X telah dianugerahkan Syarikat Penerbangan Tambang Murah Premium Kabin Dunia dan Syarikat Penerbangan Tambang Murah Premium Seat di Skytrax Anugerah Syarikat Penerbangan Dunia Tahunan Bagi Tiga tahun berturut - turut iaitu pada tahun 2013 - 2015. Hebat kan?? Jadi, jangan ragu - ragu untuk terbang bersama - sama dengan AirAsia X.

You Might Also Like

1 ulasan

  1. Salam. Nak share restoran halal jika ke bandar Ulsan,

    1. Shalimar di bangeojin
    2. Namaskar di samsandong
    3. Bella moti di ilsan beach
    4. Turkish white house di bangeojin.

    Bandar Ulsan terletak di sebelah bandar Busan

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.