Monday

Review GYEOUNGJU HYUNDAI HOTEL

Hotel ini adalah penginapan Bella untuk hari yang ketiga.Terima kasih buat AirAsia X dan Korea Tourism Organization (KTO) yang membawa Bella kesini. Hotel ini sangat - sangat cantik. Bella pula dapat bilik yang sangat mewah!! Bagi Bella memang mewah la. Boleh bawa adik beradik tido satu bilik sekali (adik Bella ada 8 orang ok) Tapi, yang lain tidur bawah la yer.. hehehe. 


Ini adalah pintu masuk Hotel ini. Besar kan?? Banyak plak pintunya, jadi sila jangan berebut masuk satu pintu sahaja. Malu saja nanti. Berebut - rebut bagai nak di satu pintu rupanya pintu ada banyak. Jangan malukan orang Malaysia yerk. Hahahaha. Saja je gurau, tambahan nak bagi nampak tulis banyak. Tu merepek sikit tu. hehehe. Masuk blog Bella kena baca sambil senyum ok.Kata lainnya masuk hotel ini memamg senang la. Pintu banyak. 


Masuk - masuk... waaaa.. Tengoklah.. ini bahagian receptionist nya. Cantik kan?? Bella rasa bagai ala-ala puteri gitew.. hew. hew.. cantik giloss hotel ni kan? Pekerja pun, hemsem2x dan kacak2x belaka. Nasib Bella dah nikah. Menunggu dapat kunci memang saat yang mendebarkan. Sebab kunci itu akan menentukan kita dapat bilik yang macam mana. Korang pepaham je la kan, tidur sorang. Bella bukan takut, cuma kurang berani. 




Masuk bilik.. perrggghhh... romantisnya bilik. Sangat cantik. Bella macam buka pintu bilik, waaaahhh.. Besarnya. Ini bilik tidur ke, Ruang tamu? Duduk atas katil, waaaahh lembutnya. Macam orang tak pernah tengok bilik besar plak. Maklumlah, rumah dekat KL, mana mampu bilik besar - besar macm ni. Setakat rumah sekangkang kera jer. Alhamdullilah la kan.. dari tido bawa jambatan. 


Besar tak besar la bilik ni. Siap boleh letak kerusi dalam bilik. Bilik Selalunya ada almari baju dan almari solek saja. Kalau ada tambahan pun, almari bucu. Sememangnya besar lah bilik ni. Bella ni teruja sangat macam tak pernah tidur dalam bilik hotel pula. Hahaha. 


Kerusi yang cantik beranda hotel turut diletakkan. Bolehlah korang nak hisap rokok ke, nak menghirup air kopi di beranda sambil menikmati pemandangan indah Gyeoungju. Bella setakat mengintai keluar bilik dan tangkap gambar saja sempat. Rugi sangat rasa. Penat. Lebih baik Bella duduk dalam bilik. Ada tilam empuk.


Bilik semua Bella dah selongkar, Bella dah tahu kat mana terletaknya plug semua. Habis pusing satu bilik, Badan dah letih, bukan hendak segarkan badan, tapi nak bersihkan badan. Jadi, Jom kita mandi!! Cari tuala mandi. Eh!! tiada?? . Saja buka almari, cari dalam almari juga. Owh, rupanya ada baju menyeringkan badan.Waahhh terasa macam orang kaya pula. Bella kat rumah, lap guna tuala jela. Tidaklah nak pakai baju ni. Lepas ini nak beli satu la. Hahaha. Rasa seksi plak pakai lepas mandi. 


Sebelah almari diletakkan cermin besar beserta minuman yang boleh dibancuh sendiri. Bella nak buat air memang tidak lah. Perut macam nak meletup rasanya. Kenyang. 


Masuk bilik air.. perrgghhh.... bagaikan puteri. Cantik, besar, luas, dan rasa sangat seronok mahu berendam. Apakan daya, hati kata mahu, tapi badan kati tidakkk!! letih sangat. Jadi, Bella tidak sentuh pun bathtub ini. Buka shower dan mandi. 


Bilik air nya memang luas. Mandi bertiga pun tak terasa sempit. ini masih didalam bilik air yer. Selesa ya amat!! Nampak tak sabun kecil- kecil yang bersusun tu?? Bella ambil buat kenangan. Rahsia tau. Comel dan wangi.


Hiasan dalaman Hotel Hyundai yang sangat cantik. Depannya tu, siap ada tempat jual - jual baju lagi, macam mall pula.


Ruangan makan yang luas mungkin buat mengadakan majlis. Sangat cantik, kemas dan bersih.


Bersebelahan dengan ruangan makan itu, memang kita boleh nampak pemandangan luar yang sangat indah. Terdapat taman kecil dan bersebelahan dengan tasik. Terpegun Bella tengok. Sebenarnya, kemudahan di Hotel ini sangat banyak. Cuma Bella yang tiada masa. Jadi, korang bolehlah menginap disini. Keterangan lanjut korang boleh menempah di agoda.com atau pergi ke laman Web Hyundai.com

Semoga Bermanfaat.











1 comment:

  1. Selalu tgok akak post dkt insta je. Ni baru sampai blognya haaa. hehe

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.

Have Fun!!

Kelab blogger Ben ashaari

Kelab blogger Ben ashaari