AKU BUKAN SEKADAR MENULIS

Friday

Langkah Awal Bila Mengandung - MOEDER

Tahniah!! Alhamdullilah.. Bella tumpang gembira atas kehamilan korang. Bella faham, bagi ibu - ibu yang mengandung kali pertama, mesti terfikir apa perlu dibuat? Apa yang korang fikir mesti hendak beli keperluaan bayi yang comel kan? Bagaimana dengan kesihatan korang dan bayi yang didalam kandungan tu? Mesti fikirkan yang terbaik juga. Bella rasa, Langkah Awal Bila Mengandung adalah mencari makanan ataupun minuman tambahan untuk memastikan kesihatan kita dan anak yang dikandung sentiasa sihat dan segalanya dipermudahkan amin.. Ini usaha kita selain daripada doa hari - hari kita kepadanya, agar segalanya sihat dan berjalan lancar. Jadi, Bella mahu kongsikan dengan korang susu pilihan terbaik buat ibu - ibu mengandung macam korang. Bella pun amalkan saja, persediaan mengandung. Jom ibu - ibu kita tengok apa yang susu MOEDER dapat bantu ibu dan bayi. 


LANGKAH AWAL KEHAMILAN

Susu Moeder adalah susu untuk perkembangan terbaik untuk ibu mengandung dan bayi. Antara kebaikan produk moeder yang 1001 khasiat didalam nya :

Kebaikan Buat Ibu Hamil

Buat Ibu hamil ia akan dapat meningkatkan  daya tubuh,stamina serta tenaga semasa hamil. Ia turut dapat Mencegah sakit pinggang dan tulang belakang ketika hamil. Ketika hamil,ibu membawa perut yang besar. Mesti sakit pinggang. Jadi, bila ibu minum susu ini ia memberi ibu kekuatan dibahagian pinggang dan tulang belakang.  Selain itu, Susu Moeder dapat memberikan lebih tenaga kepada ibu ketika proses bersalin dan sekaligus menguatkan kandungan bagi ibu hamil

MAHU MENGANDUNG, MENGANDUNG

Kelebihan Buat Kandungan/Bayi

Selain daripada memberi kebaikan kepada ibu, susu Moeder turut memberikan kesan kepada bayi dalam kandungan. Ia membantu melebatkan rambut bayi, mencegah rabun dan membantu menguatkan sistem paru-paru bayi. Biasanya anak yang baru lahir mesti dikaitkan dengan demam kuning. Kalau kita dengar sahaja bayi kena demam kuning semua kata biasa la tu. Tapi siapa nak tengok bayi kesayangan kena demam kuning selepas dilahirkan? Jika mengamalkan Moeder pada peringkat awal, ia dapat mengurangkan risiko bayi terkena demam kuning. Selain daripada itu, Membantu pembentukan otak,saraf serta organ pembiakan sekaligus membantu kecergsan otak bayi dalam kandungan.

JIKA HAMIL, MOEDER, KEHAMILAN

 Kelebihan Buat Ibu Menyusu

Ibu  yang baru melahirkan anak tidak semestinya akan ada susu yang cukup untuk menyusukan bayi mereka. Bella selalu mendengar rungutan dan keluhan teman terdekat yang anak mereka sering mahu menyusu kerana air susu tidak banyak jadi bayi cepat haus. Ada juga yang bagitahu anak mereka menyedut dengan kuat sehingga sakit kerana air susu yang bayi mahukan tidak keluar. Jadi pentingnya susu Moeder ini untuk memperbanyakkan susu ibu. Moeder juga bertindak untuk memekatkan produksi susu. Terlalu banyak testomoni yang menunjukkan kesan positif keatas penghasilan susu setelah mengamalkan moeder secara teratur. Bella memang sarankan semua ibu - ibu, emak - emak ambil suplement tambahan ini supaya bayi korang semua tembam - tembam dan comel semuanya.


mengandung, jaga kandungan


Kelebihan Buat Wanita Mahu Hamil

Bagi wanita atau ibu - ibu yang merancang untuk hamil dan mahu mengandung juga boleh mengamalkan Susu Moeder. Susu ini juga memberi kesan sampingan mencerahkan dan melembabkan kulit bagi yang mengamalkannya. Mesti korang takut bila minum susu ini korang akan jadi gemuk. Tak ok, sebab bila minum Moeder ini korang akan cepat kenyang sekaligus ia akan dapat mencegah badan korang daripada menjadi gemuk. Mungkin ada ibu yang lama sudah tidak mengandung dan mahu lagi kehamilan. Boleh juga amalkannya. Kebaikan yang korang dapat buat para ibu yang pernah melahirkan anak, susu ini boleh membantu menghilangkan selulit kesan kehamilan dan membantu merawat luka dalaman akibat kesan kehamilan. Mungkin berkesan. Boleh cuba. Tidak cuba mana hendak tau kan?


Bella memang mengamalkannya!! senang sangat nak bancuh. Bella letak 1 scoop susu kedalam air suam dah shake !! shake !! youalls.. kalau korang nak kacau pun boleh. Tapi bagi Bella goncangkan lagi sedap. Bagi sekata. Bella bawa pergi office saja. Bila Bella bancuh satu office bau vanila. Bella dah jatuh cinta dengan rasanya. Tapi,kalau ibu yang mengadung ada yang tidak boleh hendak bau dan nak minum susu pun. Korang boleh saja tambahkan dengan milo. Janji kebaikan yang ada pada Moeder korang dapat cukuplah. 

Bella doakan semua ibu - ibu yang mengandung, bakal - bakal ibu mendapat manfaat dari penceritaan Bella ini. Diharapkan semua menjaga dan diberi kesihatan yang baik dan mendapat bayi yang comel. Bagi yang berminat untuk mendapat Moeder boleh lah menghubungi 011-26166130



4 comments:

  1. kannn akak minum pun hilang sakit pinggang,semoga ni salah satu usaha kita tuk pregant insya Allah.

    ReplyDelete
  2. Kak Nina pun minum Moeder. Suka rasanya yang sedap!

    ReplyDelete
  3. Bagus ni.. Boleh saran pesakit2 ena nanti...

    ReplyDelete
  4. Lepas minum susu moeder saya makan obimin ubat yg d beri dokter , dn saya buang air besar selepas tu , adakh itu baik ..

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.