Festival Makanan Indonesia - Seri Pacific Hotel KL

Makanan Indonesia tidak perlu diperkenalkan lagi terutama mengenai kemahiran dalam menyediakan makanan yang enak -enak dan rasa yang cukup ...

Makanan Indonesia tidak perlu diperkenalkan lagi terutama mengenai kemahiran dalam menyediakan makanan yang enak -enak dan rasa yang cukup sempurna. Makanan Indonesia juga menjadi makanan antarabangsa yang paling digemari dan disukai di Malaysia. Makanan Indonesia ini, amat digemari walaupun makanan itu dijual di tepi jalan, kedai - kedai kecil ataupun restaurant mewah.         
     
                   Bakso, Resepi Bakso

Negara ini juga amat kaya dan terkenal dengan pelbagai jenis makanan diseluruh dunia. Sesetengah makanan dapat mengambarkan keunikkan sesebuah tempat itu sendiri dan kadang kala dapat menonjolkan tradisi tempat itu melalui makanan. Makanan ini juga bukan saja akan menarik kita dengan kemeriahan gaya hiasan dan warnanya tetapi kita juga akan turut terpesona dengan kesedapan rasanya.

                   
Indonesia

Bagi memperkenalkan makanan Indonesia yang istimewa ini, Seri Pacific Hotel Kuala Lumpur telah mengadakan kerjasama mengadakan "Indonesia Food Festival" . Festival ini akan memperkenalkan Kualiti makanan yang terbaik dan unik bermula dari 4 September 2015 sehingga 11 September 2015. Pelawat hotel ini akan dapat mengalami dan merasakan makanan yang kebanyakkannya makanan kegemaran Indonesia yang unik dan lazat.

     festival

Festival yang berlansung 8 hari ini akan dilancarkan oleh Dr. Ir Arief Yahya, Minister Of Tourism Indonesia.Turut bersama memjayakan Festival ini adalah Encik Mohamad Halim Merican - General Manager Of Hotel, Encik Zakariya Musa - Director Of Sales and Marketing and Head of various deparments.

      Buffet makanan Indonesia

Bagi memastikan kelancaran dan keberkesanan Festival ini, Chef - Chef terkenal dari Indonesia telah didatangkan bagi membantu dan bekerja sama dengan pekerja - pekerja hotel bagi memastikan makanan yang disediakan rasa authentic Indonesia itu tetap dikekalkan.
 
    Sedapnya makanan

Banyak sangat makanan yang disedaikan secara buffet disini yang kebanyakkan menjadi kegemaran semua, seperti Mie Kocok, Cumi Gulai, Ikan Kakak Fillet Saus Padang, Pekedel Jagung, Sambal Tempe Kari Kacang, Tumis Jamur Kuping Kacang Hitam, Cumi Tepung Asam Manis, Pepes Tahu Sumsum, Perkedel Kentang, Mie Bakso, Soto Ayam, Sate lontong dan banyak lagi.

   Makanan sedap

Pemanis mulut juga disediakan yang didatangkan dari South East Asia dan Dari Zende sendiri. Antara pemanis mulut yang disediakan seperti, Kue Lumpur, Surabi Bandung, Nagasari dan banyak lagi.

Buffet Ramadhan

Promosi Wonderful Indonesia  disediakan pada waktu makan tengah hari dan malam dan dihidangkan setiap hari bermula 12.30 pm hingga 3.00 pm dan 6.30 pm hingga 10.30 pm. Buffet ini berharga rm79.90 nett per person.Harga telah termasuk 10% service charge dan 6% GST. Apa yang istimewa semasa berlansungnya promosi ini, turut diadakan jualan handcraft dan persembahan kebudayaan dari pihak  perlancogan Indonesia.

You Might Also Like

4 ulasan

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.