AKU BUKAN SEKADAR MENULIS

Wednesday

Cermin Mata Cantik

Cermin mata adalah aksesori wanita dan lelaki. Aksesori yang kalau kena pada tempat dan gayanya, dengan hanya memakai cermin mata, kita akan kelihatan anggun, bergaya dan stylo mylo. Iyerr.. betul. Ok, kalau x percaya cuba korang x yah pakai mekap ke apa. Pakai cermin mata besar sikit dan sedikit lipstik, terus keanggunan mu terserlah.  Jom Bella tunjukkan tips untuk mendapatkan Cermin Mata Cantik yang dah pun Bella beli.

cermin mata cantik

Giler tak percaya? tengok.. pakai Kaca Mata ni, tido pun nampak comel kan? Baik ngaku. Hahhahah. Cermin mata cantik ni bella beli di kedai biasa-biasa je, tapi sebab sesuai impaknya besar kan? Nampak stylo gitew. Cermin mata ini, bukan untuk bergaya semata-mata tau, dapat juga menghalang sinaran dan pancaran matahari yang perit tu masuk dan memedihkan mata kita. 

cermin mata cantik

Lelaki yang bergaya dengan Cermin mata ni pun tidak kurang hebatnya. Tengok la.. yang biasa-biasa pun boleh kelihatan seperti model tau. Pemilihan cermin mata kenalah sesuai dengan muka. Janganlah muka kecil cermin mata besar gabak! Nak tengok contoh?

cermin mata cantik

Haaa... ni dia gabak kan? Bijik mata pun x nampak. Cermin mata macam ni, mana dapat membantu. Terjatuh lagi adalah. Hahhaha... Jadi sesuaikanlah cermin mata dengan bentuk muka korang ya. Ini adalah contoh pemilihan cermin mata yang salah yer.. Nampak je macam comel. Kalau tengok real kelakar abis. Tergelak-gelak tengok wajah sendiri kat cermin.

kedai cermin mata

Setiap cermin mata yang Bella beli x pernah sama dan menampilkan ciri, dan material yang berlainan. Tips yang Bella gunakan setiap kali nak membeli Cermin mata :-
  1. Pakai tudung yang selalu korang pakai masa nak beli cermin mata yang akan kelihatan cantik setiap kali anda pakai.
  2. Pilih material plastik ataupun tidak mudah karat.
  3. Beli yang boleh menghalang UV yang tingi.Dapatlah digunakan dimana-mana.
  4. Bawalah pasangan ataupun kawan-kawan yang biasa tengok kita.Dapatlah beri nasihat untuk kita. 

Gambar diatas adalah panduannya dan gambaran ringkas mengenai pemilihan cermin mata yang sesuai dengan wajah korang.(Sumber dari Majalah EH!)Take note ya. Sila ambik perhatiaan. Gagal membuat pilihan yang ni, abislah muka korang nampak pelik. Paling kiri tu, jenis cermin mata yang patut korang pilih. Tengah contoh pemakaian. Akhir sekali kenapa bila dia pakai nampak cantik? Sebab pemilihan cermin mata tu amat sesuai dengan bentuk wajahnya. Korang leh la dan dapat gambarannya ya.

Mesti korang terfikir-fikir kan?? nak cari kat mana cermin mata cantik ni? Bella cadangkan bagi semua cari berada di Kedah dan Perlis. Sila lah berkunjung ke Optomeris Wan Sdn Bhd. Optomeris Wan Sdn Bhd telah ditubuhkan pada tahun 1998 dan ia amat mementingkan kualiti dan perkhidmatan dalam penjagaan mata, kepelbagaian pilihan dan harga yang amat berpatutan. Berbaloi-baloi tau.. Maklumat lanjut silalah Hubungi cawangan - cawangan di :-


EyeMAster Optometrist :- 1589, Wisma DTC, Jalan Sultan Badlishah, 05000 Alor Setar, Kedah Darul Aman.
Tel :- 04 - 732 7648  Faxs :- 04 - 732 7648
Facebook :- Eyemaster Optometrist

Zaharah Eyecare  :- No.13, Jalan 1, Kompleks Tok Arau, 02600 Arau, Perlis  
Tel : 04 - 986 7648 
Facebook :  Zaharah Eyecare Arau

Optometris Zaharah :- No.13A, Rumah Kedai UMNO, Jalan Tunku Ibrahim, 05000 Alor Setar, Kedah Darul Aman.
Tel : 04 - 735 8648
Facebook :- Optometris Zaharah
 
 
Zaharah eye care :- No.49, Lorong 3, Lagenda Heights, 08000 Sungai Petani, Kedah.
Tel : 04 - 4257648
Facebook :- Zaharah eye care SP

3 comments:

  1. Akak pun suka beli cermin mata gelap...to sygnya x tahan lama..samada kena rembat atau hilang atau kena wakaf dek adik2

    ReplyDelete
  2. Saya pun nak cari cermin mata. THANKS for info.

    ReplyDelete
  3. Smart juga. Nak grab la sebab bhy mata ni time drive kena hadap chy matahari

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.