Macam mana nak buat blog baru

Hi.. new blogger.. come join me as friend and new blogger...  i try share apa yang i tau k.. sebb nak wat blog ni senang jer..sesangat sena...

Hi.. new blogger.. come join me as friend and new blogger...  i try share apa yang i tau k.. sebb nak wat blog ni senang jer..sesangat senang.Bagi yang ada ilmu it sikit2x pun dah bleh wat blog. Tak Caya? jom.. tgok..

Firstly kena ada Gmail tau..email la macam wat facebook jugak.lagipun Google mengamalkan sistem bersepadu bagi semua perkhidmatannya.Bagi membuka akaun Gmail taip je Gmail.dah ada kan? next You all taip kat YAHOO or Google blogger or blogspot akan kuarlah create your free blog..

Macam nilah hehehe detail tak?hehehe


     













 2.Click pada Blogger:Create your free blog.

Masukkan Gmail you all dan password senang an?

3.Ikut je semua step.isi je semua petak kosong dan click pada box i accept the term and condition.Pendaftaran akaun you all selesai.You all akan dibawa ke Dashboard bagi membina blog you all.
click plak kat Create your blog now.

4.Jangan lupa masukkan blog title.dan ubahsuailah blog anda dengan template yang disediakan.You all hanya perlu click pada gambar templat yang disediakan dan click continue.Boleh juga ubah pada bila2x masa dengan perkhidmatan percuma di internet ada tau.



Pilih sahaja yang berkenan di hati.

5.You all dah berjaya mendaftarkan blog baru You all.Seterusnya Mulakan dengan menulis artikel pertama pada blog you all.Boleh juga menukar setting dan template you all pada bila2x masa sahaja.

Nanti saya sambung balik Cara menulis blog pulak ok?kalau nak tahu la... ASsalamuaiLAikum..

You Might Also Like

2 ulasan

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.