Penginapan Bajet ke Singapore

Hiiii......!!salam jumpa lagi... hari bella nak sambung pasal jalan-jalan bajet Bella ke singapore . Singapore ni negara seberang johor...

Hiiii......!!salam jumpa lagi... hari bella nak sambung pasal jalan-jalan bajet Bella ke singapore. Singapore ni negara seberang johor je. Bella cadangkan bagi sesiapa nak ke oversea pergilah ke Singapore dulu, ambik feel org kata. Huhuhu.betol... rasa ke oversea jugak.Aritu Bella ada share Pengangkutan Bajet ke Singapore just clik je kat situ,bolehla dapat idea untuk bajet ke sana.Sekarang saya nak share penginapan bajet Ke Singapore untuk ke sana.Pic bawah ni bukan yang bajet tau.

Hard Rock Singapore

Tahukan..? Singapore menggunakan matawang SGD yang nilainya lagi tinggi dari Malaysia. Kalau bajet untuk bilik mewah kat sana, atau atleast selesa dan bersih mestilah bajet rm400 ke atas.

Penginapan Di Singapore
Memang pergghhh cantek sgt.
Jadi takkan lah nak  membazir sampai rm1000 ke rm2000? fuhh baik bayar kereta. Lepas jugak sebulan dua.Kan? Bagi Bella sangat lah membazir,duduk untuk berapa jam je kot. Kalau mengikut pengalaman kawan2x yang pergi dorang bayar lebih kurang rm200 dapat bilik yang tak selesa dan terasa buruk. Paling Bella tekankan, kalau korang sewa bilik harga macam ni pun kebersihan kurang memuaskan.. Jadi baik tak yah.Kalau nak sewa yang selesa dan kababomm!! kenalah duduk di hotel yang over bajet. Tak kisah janji ada duit.

Kalau korang nak juga menginap di singapore dengan bajet terlalu bajet, Bolehlah ketengahkan di backpacker hostel. Banyak yang cecantik dan comel2x.Nak maklumat lebih boleh lah click Best backpacker hostels singapore dulu nyaris2x jugak bella nak book kat sini. Beary Good Hostel. Comel sangat banyak bear.Cute2x.. love bear. Masalahnya cuma satu. Toilet kat luar. Hostel la katakan.

Singapore
Banyak great comment untuk hostel ni Beary Nice!
Selepas menilai semua masalah diatas dan bajet yang telah dikenal pasti. Bella telah memilih untuk berulang alik dari johor ke singapore sahaja.Lagipun mengikut pengangkutan bajet Bela bawa kereta ke singapore jadi mudahlah.Banyak hotel yang telah Bella senaraikan tapi yang termurah adalah Tune Hotel JB.

Tune hotel JB
Bella Ada juga baca blog tulisan pengguna lain yang dapat book Tune Hotel JB hanya dengan harga 15sen sahaja.Untungkan? Bella book dapat harga rm200.59sen untuk dua malam sekali dengan pas bas ke USS. oklah tu.. selesa. bersih la. Untuk tidor je kan? Bukan nak honeymoon pun. Hotel ni dari 5 mata saya bagi 4mata je. Sebb kekurangan dia takda almari. Baju bella sepah2x tau. Tak suka. Ada tempat gantung baju tapi tak cukup. Bella bawa banyak baju..Versi gedik.

Nilah bus bawak masuk ke Singapore
So ok lah.. under bajet sangat. sekali tiket bus lagi. Dua malam plak tu. Tapi janganlah demand nak breakfast plak. Ne ada hotel macam bnyak bintang macam ni tapi murah. Love Tune Hotel. Tapi agak susah tau nak booking tapi harga ni. Saya banyak kali try book tak dapat2x. Last2x wat complain dia book kan secara dalam talian saja.Bella seram juga sebab kena bagi detail kredit kad lagi. Redha jelah kalaulah dia nak kenakan Bella. Bella dah Siap2 minta nama detail ngan id lg untuk langkah keselamatan. Hehehheeh. Bising dia. Lantaklah. Tapi alhamdullilah. setakat ni ok. Lagipun, Setiap transaction online ada remind sms.

Ok.. kenderaan nak pergi dah ada. Penginapan dah booking sekarang kena tau lah plak cane nak masuk singapore ni? Setakat ni baru Sampai johor je semua plan. Heheehe. Lepas ni bella sambung story k..

with love.. Isabellaidura.


You Might Also Like

2 ulasan

  1. Hi isabella...cantik nye nama? kene la ngan orang nye kan kan....:)
    Saya nak balas ziarah nih...salam perkenalan....
    Amboi2 suka nye dia jalan2 sana sini jom ikut saya ke korea nak...hehe...march nih saya ngan isteri dan anak2 nak gi sana....alaaa saje melayan karenah 4 orang anak2 yg peminat k-pop

    ReplyDelete
  2. Bestnya. Boleh ikut ke? Brapa nk kena spend? Baiknya ayah. Tp tak jadi follower saya ke?

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi jadi kawan Bella anda amat Bella hargai.